הכנת תכנית עסקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 4148
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

דף השער — 1
תקציר מנהלים -2-3
תיאור החברה — 4
המוצרהשירות -5-6
תיאור השוק -7-8
התחרות 9
אסטרטגיית השיווק והמכירות 10-12
ההנהלה, הארגון, המתקנים — 13
תוכנית פיתוח ותפעול 13-14
התוכנית הפיננסית משפטים-17
סיכונים מרכזיים – 18
ביבליוגרפיה 19
·         חברת Cube Media נוסדה בקיץ 2011, כחברה לבניית ופרסום אתרי E-Gaming, הימורים מקוונים. החברה מתכוונת להקים מספר אתרים ממוקדי מדינות, כשהדגש בהם הוא הפנייה לחברות הימורים קיימות ומבוססות. החברה מתכוונת להתרחב לעוד שווקים ולעוד מדינות, וברצונה לגייס עוד אנשי צוות ופיתוח לחברה, לפיכך דרושה עוד השקעה כספית וגיוס כספים. החברה שמה לעצמה דגש על מקצועיות, אמינות ושקיפות כשאנשיה עבדו שנים רבות לפני בעולם ההימורים המקוון.
·         בבעלות החברה אתר אחד (בטא) שבנייתו עדיין לא הושלמה, והוא מיועד בעיקר לקהל מזרח אירופאי ובייחוד לטביה (http://casinobonus.lv). בששת החודשים הקרובים החברה תשים את משאביה כדי להשלים את האתר לגרסת אלפא.  האתר כולל מידע רב ועדכני על משחקי קזינו, בתי קזינו בלטבייה וכן מידע על אתרי קזינו ברשת האינטרנט. החברה מתווכת בין שחקני הקזינו לבין אתרי הקזינו, במטרה לגרוף רווחים מפעולת התיווך.
·         החברה מתכננת בהמשך להוסיף חנויות מקוונות לאתריה, כשחנויות אלו יתמחו במכירת ציוד לשחקני קזינו ופוקר, כגון שולחנות פוקר, רולטות ועוד. לשם כך, החברה תצטרך לרכוש מלאי מסוים מספק מוכר בתחום. ההזמנה, הרכישה והמשלוח יבוצעו באופן בטוח על-ידי שרת מאובטח וכן על פי חוק.
·         החברה זיהתה את החוסר מיקוד ופנייה לשחקני קזינו ופוקר במדינות קטנות באירופה כגון לטביה, בלרוס, אלבניה, מולדובה, סלובניה, אסטוניה ועוד. אתרי המידע המוצעים לשחקנים אלו מוגבלים ולוקים בחסר, וכאן חברת  Cube Media באה לתת מענה לקהלים אלו. אתרי חברת  Cube Media בנויים על פי קו המחשבה על נוחיות הלקוח ויכללו בשבילו כל מידע רלוונטי שיסייע לו בנושא. האתרים לא יהיו עמוסים בפרסומות ובדרכים להוציא כסף מהלקוח, אלא יעודדו אותו לבחור בהיצע שהאתרים מעניקים לו מתוך בחירה חופשית והבנה שהמידע שבאתרים הוא הכי רלוונטי ומועיל לו.
·         אסטרטגיית השיווק והמכירות של החברה, תנבע באופן ישיר מאתריה בצורת affiliation. שיטות הפרסום באתר תהיה על פי שיטת  Revenue Sharing. החברה תפרסם הצעות של חברות קזינו מקוונות, ותתחלק אם וכאשר שחקן הקזינו יצטרף דרך אתר חברת Cube Media לאחד מאתרי הקזינו. על פי הסכמים ספציפיים, חברתנו תקבל אחוז מסוים בכל חודש מהפסדי השחקן לחברת הקזינו. בנוסף בהמשך החברה תשאף להציע חנויות וירטואליות לגולשים באתריה כדרך נוספת להפקת רווחים. כמו כן החברה תקבל סכום מסוים מכל שחקן שהיא הצליחה להפנות לאתרי ההימורים (הנהוג הוא 140$ לשחקן).
·         בכך שהאתרים מפולחים באופן האופטימאלי ביותר לקהלי יעד במדינות בעלות פחות תחרות מקוונת על הקהלים, החברה מאמינה שהיא נותנת מענה מיטבי לשווקים בתוליים בתחום זה.
היתרונות של אתרי החברה הם במידע השימושי שיינתן לאנשים ממדינות אלו ולאפשרויות הפרסום המותאמות במיוחד לקהלים אלו. ·         שוק המטרה: אנשים שאוהבים להמר באינטרנט מעל גילאי 18, הן גברים והן נשים. מדינות היעד בהן נשאף להפעיל את אתרינו בשלב הראשוני הן מדינות מזרח אירופה – לטביה, בלרוס, אלבניה, מולדובה, סלובניה ואסטוניה.
·         פילוח האוכלוסייה מעל גיל 18: לטביה – 75% מהאוכלוסייה, בלרוס – 70% אלבניה – 65% מולדובה – 70% סלובניה – 85% אסטוניה – 80% https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/)) ·         שיעורי חדירת האינטרנט: לטביה -67.8% בלרוס – 46.2% אלבניה – 43.5% מולדובה – 30% סלובניה – 64.8% אסטוניה – 75.1% ((http://www.internetworldstats.com/list2.htm. ברוב המדינות יש אוכלוסיות גדולות של קהלים מעל גיל 18 וכן אפשר לראות שבחלק מהמדינות יש חדירה יפה של הרשת לבתי האנשים וכן יש מקומות שיש עוד הרבה מקום לגדילה ובכך הגדלת הקהל הפוטנציאלי להימורים מקוונים. על פי התחזיות חדירת האינטרנט רק תגבר בכל העולם ובייחוד במדינות אירופה, כך שיש לחברה לאן לגדול.
·         החברה תעסיק כתבי תוכן לאתרים השונים שיכתבו תכנים שונים בנוגע למשחקי קזינו ופוקר, חוקים וכללים, מידע על בתי קזינו במדינות השונות וחדשות על הנעשה במדינות עם נגיעה למשחקי הקזינו. בנוסף החברה תיעזר בחומרים שיישלחו לה מחברות ההימורים המקוונות השונות עימם החברה תבוא בהסכמים. החומרים יכללו מידע על הצעות ומשחקים חדשים שהחברות הוציאו, עדכונים שוטפים ומידע שיכול לעניין את שחקני הקזינו והפוקר.
מבחינת קניין רוחני, החברה לא תפר שום קניין רוחני של אף חברה, ישות או גוף אלא תפעל לכתיבה והפצה של תכנים מקוריים בלבד.
·         מנכ"ל החברה: טל סגל, בעל 5 שנים ניסיון בעולם האון-ליין, עבד שנים רבות בחברות אינטרנט שונות, ביניהן 3 שנים בחברת הימורים. בעל ניסיון בפרסום, ניהול ואופטימיזציה של קמפייני פרסום במנועי חיפוש, אתרים, רשתות חברתיות, וכן ניסיון בניהול קמפייני מדיה חברתית ברשתות החברתיות השונות. לצידו, השותף השני בחברה, ארז סמסוביץ', בעל
6 שנים ניסיון בהפעלת תוכניות שותפים וכן ברכישת מדיה. החברה מעסיקה מתכנת פרילנסר שעובד לפי פרויקטים וכן החברה מתכוונת להעסיק במשרה מלאה כותב תוכן כדי לכתוב את התכנים לאתרים השונים שהחברה תקים.
·         החברה לא ערכה סבב גיוסי כספים קודם, אך פניה הם לקראת העתיד הקרוב. החברה תצטרך הון ראשוני של כ-משפטים,000 ₪ כדי לבצע את הפעילויות הראשוניות להקמת האתרים השונים: קניית דומיינים, שטחי אחסון ומשכורות למתכנת ולכתב התוכן. בשלבים הבאים, החברה תשקיע כספים נוספים בפרסום ושיווק האתרים ברחבי האינטרנט, ופעילויות קידום האתרים SEO.