דימוי האישה בתקשורת השיווקית
מוסד לימוד | המכללה למינהל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | דימוי האישה, נשים, נשים בפרסומות, נשים בתקשורת, שוביניזם |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 1490 |
תקציר העבודה
אמצעי התקשורת הוא אחד האתרים המרכזיים שבאמצעותן ניתן לבחון את מעמדן של הנשים בחברה.
התקשורת מציגה תמונת עולם בה נותרות הנשים בשולי העשייה החברתית, כלכלית, פוליטית ותרבותית. טענה זו הדנה במיקום הנשים בתקשורת מתבססת על סמך מחקרים רבים שנעשו בין היתר בישראל. (למיש, 1997).
בעבודתנו נבחן את תופעת הפמיניזם בתקשורת, נציג דוגמאות ומחקרים אשר ידגימו וימחישו את התופעה בתחומי החיים השונים. נבחן את הצגתן של הנשים לעומת ההגברים בתחומים כמו, הופעה בתקשורת, בפרסומות ובמאבקי הכוחות בין המינים. תחילה נבחן כיצד החל להתעורר הפער, יסודותיו של הפער, הניסיונות להביא לשינוי בתופעה ומה ניתן לעשות על מנת לצמצם את הפער. התקשורת משייכת את האישה אל המרחב הפרטי הביתי, ואילו את הגברים, משייכת התקשורת אל המרחב הציבורי והחברתי. ערכים אנטי נשיים פטריארכאליים רבים, נטמעים בחברה וזאת תודות לתכנים המשודרים והכתובים ,אותם מעבירה התקשורת. (ישי,
1 996).