היסטוריה של יחסי טורקיה ישראל - פרו סמינריון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 8030
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
א.                מבוא.
ב.               
1 948 – 1967 – ישראל ותורכיה עד
1 967.
ג.               
1 967 – 1991 – מדיניות ההצמדה.
ד.               
1 991 – 2000 – "הברית האסטרטגית". .
ה.                 2000 –  2012: חזרה להצמדה – לאחר אוקטובר 2000.
ו.                סיכום.
מבוא
יחסי ישראל – תורכיה הגיעו בעשור האחרון לשפל חסר תקדים.
בתקשורת הישראלית מתוארת התדרדרות זו כ"בגידה" של התורכים ב"ברית האסטרטגית" שכרתו (כביכול) התורכים עם ישראל – והאווירה הציבורית בישראל הגיבה בהתאם לתיאורים אלה – דבר שהסתיים בחרם תיירותי כמעט הרמטי של התייר הישראלי על תורכיה. אך האם באמת מדובר בשבירה של ברית? האם אין זו בסה"כ חזרה לנורמה?
בעבודה זו סקרתי את יחסי ישראל תורכיה לאורך השנים, בניסיון לראות האם "סטיית התקן" היו בעצם שנות הפריחה, והמצב הנורמאלי הוא הקיפאון.
ברצוני להודות לד"ר אלון ליאל, שכתב את הספרות המקיפה ביותר על הנושא ועזר לי רבות בכתיבת העבודה. ברצוני לצטט אותו, בבחינת הקדמה לעבודה:
" אני בהחלט רואה דברים אחרת כיום. אני חושב שגם הרומן הגדול בשנות התשעים היה למעשה חלק ממדיניות ההצמדה רק שאז זה עבד לטובתנו, כי תורכיה סברה שהולכים לקראת שלום במזרח התיכון.
ההתדרדרות עכשיו בין שתי המדינות בפירוש קשורה שוב לעצירת תהליך השלום. יש התמדה בקו התורכי והיום הייתי אומר שההצמדה התורכית פועלת בעקביות מ-1967. "                                                                                                                                                                                                  קריאה מהנה, דודו.
**ללא ביבליוגרפיה