סוד קסמם של עסקים קטנים בענף המזון - סמינריון מחקר

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 15539
מספר מקורות 29

תקציר העבודה

סמינריון מחקר בנושא:
"סוד קסמם של עסקים קטנים בענף המזון"                                שם המרצה:  מגיש:                                        מאי 2012
תוכן עניינים
תקציר -..3
1 .מבוא. 4
2 . סקירת ספרות. 5
2 .1 התפתחות עסקים קטנים.. 5-6
2 .2 הצלחת עסק קטן 6-7
2 .2.1 התפרשות גיאוגרפית של עסקים קטנים.. 8-9
2 .2.2 מוטיבציית עובדים בעסק קטן 9
2 .2.3 נאמנות לקוחות. 10-12
 3. שיטת המחקר 13-14
     3.1 אופי המחקר .13
     3.2 שאלת המחקר 13
      3.3 המדגם והנחקרים -…13
      3.4 כלי המחקר ..13
      3.5 מהלך המחקר 13
      3.6 ניתוח הנתונים –…14
 4.
ממצאים -…משפטים-21
 5. ניתוח התמות .22-24
 6. דיון ומסקנות .24-27
     6.1
סיכום –.27
     6.2 מגבלות המחקר –..27
     6.3 המלצות למחקר המשך ..27
7.
ביבליוגרפיה -28-31
8 .
נספחים –31-51
          תקציר
1 . מבוא
עסקים קטנים בישראל מוגדרים כעסקים בהם נמצאים עד 50 עובדים, מחזורם השנתי אינו עולה על חמישה מיליון דולרים ואין לחברות אחרות יותר מעד 10% שליטה בהם. אולם הניסיון להגדיר "עסק קטן" בפרמטרים כמותיים הנו בעייתי, ולכן בחינתו צריכה להיעשות על-ידי הגדרת מהותו של העסק. מכאן, שעסק קטן מנוהל על-ידי אדם אחד, הממלא את כל פונקציות הניהול, ובדרך כלל הנו גם בעלי העסק.
בעסק קטן מאופיין על-פי רוב בזהות בין בעלות לניהול. בשל קשר זה נוצרת "הטבעה" של בעל העסק על אופיו של העסק. העסק הקטן צריך להסתגל במהירות לנסיבות המשתנות, ולכן עליו – פעמים רבות – לפעול ללא תכנונים לטווח הארוך. גודלו של העסק עוזר לו בביצוע שינויים מבניים ובדרכי פעולה במהירות. אולם, ככל שהעסק קטן יותר ומצומצם יותר בכוח האדם המועסק בו, נדרשות מן העובד מספר רב של מיומנויות, בשטחים שונים זה מזה. דבר זה עלול להביא לייעול המערכת כאשר העובד הנו שכלתן ורוצה להתפתח במספר רב של תחומים, אולם הוא עומד לעסק לרועץ כאשר האדם חש תשישות בעקבות הזרועות הרבות אותן הוא מפעיל בעסק. בתחום הפיננסי יצטרך מנהל העסק הקטן להיות יצירתי ביותר בתחום גיוס המשאבים. בעוד לעסקים גדולים ניתנת תמיכה מצד בנקים וגופים גדולים אחרים, צריך בעל העסק הקטן לדעת אי לנהל את עסקו במצב תדיר של מחסור במשאבי הון.
עבודה זו תעסוק דווקא בפן אחר של העסק הקטן והוא – לקוחות העסק.
בעידן הטכנולוגיה המתקדמת הלקוח רוכש את מוצריו ומפרט את העדפותיו כלפי המוצר ברשת האינטרנט. האינטרנט מאפשר שילוב של התאמה מרבית לטעמו של צרכן בודד ושיטות ייצור המוניות. כיום ההתאמה המלאה של לקוח-מוצר מתבצעת תוך כדי בניית המוצר; המוצר "נתפר" לפי הזמנה. בעל עסק קטן, שאינו מעסיק עובדים רבים, שרוי בלחץ מתמיד של סיפוק צרכי הלקוח ועמידה בזמני ייצור, לכן, נאמנות של לקוחות לעסק הקטן יוצרת חוג מצומצם של לקוחות העשויים לקבל מוצר אישי עבורם בסכום גבוה יותר ממוצר הנמכר להמונים במחירי רצפה. נאמנות הלקוחות הינה נושא חשוב במעלתו בהקמת ושמירת העסק החדש. המחקר שלפנינו יעמוד על הגורמים המשפיעים על לקוח להיהפך לנאמן לעסק קטן, על כל המשתמע מהגדרת "נאמנות לקוחות".