דיני חוזים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2090

תקציר העבודה

ממ"ן 11
שאלה 1א כדי שייכרת חוזה יש צורך בשני צדדים:
מציע- נותן את ההצעה.
ניצע- מקבל את ההצעה (קיבול) רק אם יש הצעה וקיבול נכרת חוזה. כדי שיהיה חוזה צריכה להיות גמירות דעת של המציע ושל הניצע ומסויימות. גמירות  דעת-  כוונה רצינית והחלטית לבצע חוזה. בודקים גמירות דעת במבחן אובייקטיבי (משקפי האדם הסביר). מסויימות-  הפרטים המהותיים והחיוניים לעסקה מפורטים בהצעה. במקרים מסוימים אם בהצעה חסר פרט ויש בעיה במסוימות, ביהמ"ש יכול להשלים את הפרט. בודקים כוונה ליצירת יחסים משפטיים עוד לפני בחינת גמירות דעת ומסויימות. לא נכנסים לחוק החוזים מבלי שיש כוונה ליצירת יחסים משפטיים. יכול להיות חוזה גם ללא יחסים משפטיים. אם אין כוונה ליצור יחסים משפטיים אז לא בודקים גמירות דעת ומסוימות. מיקרה א:  בין יוסי (המציע) לבין כדורי (הניצע) נכרת חוזה  מכיוון שיש פניה לציבור (פירסום באנטרנט) וזו הצעה (סעיף 2
חוה"ח)  שמובילה לקיבול.
כריתת חוזה- היא מצב בו יש מפגש בין הצעה וקיבול לאור יסודות  גמירות הדעת ומסוימות סעיף 2 לחוה"ח מסוימות- הפרטים המצוינים במודעה: תיאור הפריט צורפה תמונה והמחיר  100000 אלו פרטים מהותיים  לעסקה .
גמירות דעת: פרסום מודעה וקביעת מחיר.
סוג ההצעה: הצעה רגילה לפי סעיף פנייה של אדם לחברו המעידה על גמירת דעתו ומסוימות לאחר שנמסרה סעיף 2 חוה"ח .
כדורי בדק את התמונה ואמר שהיא בדיוק התמונה שחסרה לו והוא מוכן לשלם בתשלום אחד ובמזומן. כדורי ויוסי לחצו ידיים וקבעו להיפגש כעבור יומיים.
בחינת הקיבול-  הניצע הסכים לקנות ויוסי הציג את הצעתו (חוה"ח סעיף 5) תוכן : לחיצת ידיים כהסכמה לאישור ובנוסף הצהיר כדורי שזאת התמונה שחסרה לו.
זמן : קביעה להיפגש כעבור יומיים צורה : מתקיים כמו שהמציע קבע 100000 $ בתשלום אחד במזומן במקרה זה נכרת חוזה.
מקרה ב: נחתם חוזה בין יפה לכדורי אבל לדעתי הוא בטל מכיוון  שיש מפגש רצונות בין שני הצדדים  יפה ויוסי . יוסי אכן יידע את …