ייצוג נשים בדירקטוריונים של חברה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3236
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

נושא העבודה:
ייצוג נשים בדירקטוריונים של חברות סמסטר 2012 ב' תוכן עניינים
מבוא עמוד 2
מבנה הדירקטוריון לרבות סמכויותיו , מעמדו וקריטריונים למינוי דירקטורים–עמוד 3
הייצוג הקיים של נשים בתפקידים בכירים וייצוג נשים בדירקטורניום בפרט–.עמוד 4
עקרון האפליה המתקנת ויישומו בארץ ובעולם -עמוד 5-6
הגורמים והחסמים בקידום נשים -..עמוד 7
תרומתן של נשים לתפקידי ניהול ולתפקידי דירקטוריונים בפרט –עמוד 8
סיכום —
עמוד 9
רשימה ביבליוגרפית -..עמוד 10 מבוא
החברה הישראלית כיום עדיין מתנהלת על פי סטריאוטיפים מגדריים שבהם הם מדגישים את מעמד הגבר,  ומגבילים את האישה לתפקיד האם וכאשת איש ומקומה הוא בבית ולא במשרות בכירות.
מציאות זו משתקפת בתחומים שונים ורבים במיוחד בתעסוקת גברים ונשים בישראל, כדוגמה של פערי השכר בין נשים וגברים, תחומי העבודה ובאופן משמעותי גם בייצוגן של הנשים במשרות בכירות ובדירקטוריונים בפרט.
שאלת הייצוג של נשים מתגלה בבעייתיות שבה במיוחד בתחום הדירקטוריונים של חברות .
שכן יש לייחס לנשים חשיבות  במהלך שילובן בכל הדרגות ובכל התפקידים הן במגזר העסקי והן בכלל התעסוקה במשק. בישראל קיים ייצוג לוקה בחסר של נשים בדרגות עמדות ניהול בכירות ושל נשים במועצות מנהלים ובדירקטוריונים , ולכן נשים מופלות לרעה הן בקידומן והן בכניסה לתפקידים בכירים. אולם בשנים האחרונות ניתן לראות כי יש גידול באחוז הנשים שאכן מצליחות להיכנס לתפקידים ניהוליים.
למרות האחוז ההולך וגדל של נשים המשתייכות למעגל העבודה, עדיין אחוז הנשים הממלאות תפקידים ניהוליים קטן ביחס לזה של הגברים, ואחוז עוד יותר קטן כאשר זה מגיע לתפקידים ניהוליים בכירים.
נתוני ההשכלה של נשים בישראל , מעידים שלא חסרים להן הכישורים וההכשרה למשרות בכירות וההתמודדות של אישה במעמד זה, אך עדיין המגדר גובר פעמים רבות על נתונים אלה ומהווה מכשול של ממש בדרג התפקידים בכירים.
בעבודתי אבחן את סוגיית ייצוג הנשים בדירקטוריונים של חברות, תחילה אתאר את מבנה הדירקטוריון לרבות סמכויותיו, מעמדו וקריטריונים למינוי דירקטורים, משם אמשיך ואבחן את הייצוג הקיים של נשים בתפקידים בכירים וייצוג נשים בדירקטורניום בפרט, ייבחן עקרון האפליה המתקנת ויישומו בארץ ובעולם, הגורמים והחסמים בקידום נשים ולבסוף תרומתן של נשים לתפקידי ניהול ולתפקידי דירקטורניום בפרט.