פרו"ס לסמינריונית בקורס תקשורת כתרבות , כיצד מוצג הגבר המופיע בפרסומות העוסקות בשירותים פיננסיים בישראל, הערכים החברתיים הסמויים בהן.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2751
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

אופן הייצוג של גברים ונשים במדיה הוא אמצעי להבנת היחסים הבין מגדרים בתרבויות שונות. אחד  מן הטקסטים החשובים המאפשרים ניתוח של יחסי הכוחות המגדרים בחברה הוא הפרסומות המסחריות. בשנות השמונים והתשעים התנהל בישראל מחקר ער הבוחן את הצגת נשים בפרסומות עיתונות וטלוויזיה ככלי לבחינת הייצוג הנשי בחברה, מאחר והפרסומות מהוות מקור מהימן להבנת היחסים כלכליים וחברתיים בחברה נתונה. מחקרים אלה הם פרי עבודתם של גבריאל וימן (Weimann) ענת פירסט  (First) ודפנה למיש (Lemish).
עבודה זאת תתבסס על מחקרים אלה כבסיס רעיוני, אולם נושא המחקר  הוא אופן ייצוג הגבר בפרסומות כלכליות בטלוויזיה. הפרסומות שיבחנו בעבודה  הן פרסומות לשירותים פיננסיים. מטרת המחקר היא בחינת המסר הסמוי מן העין המצוי בפרסומות אלה. הנחת המחקר היא שבעידן הגלובאלי – קפיטליסטי, צריכת מוצרים ושירותים תקושר לתפקידים מסורתיים של הגבר כגון שמירת הביטחון המשפחתי, אינדיבידואליזם גברי, התחברות עם הטבע ועוד. הייחוד והחידוש של המחקר נובע הן מן העובדה שרוב המחקרים העוסקים בדימוי המגדרי בעולם הפרסום והמדיה עוסקים בדימוי האישה, ( 1981,Skelly and Lundstrom) והן מן בחינת הפרסום הכלכלי, כוח חדש ועולה בתקשורת הישראלית.