פרק 5, קורס 10615, פסיכולוגיה פיזיולוגית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 93
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2073

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 14
הקורס:      10615 – פסיכולוגיה פיזיולוגית חומר הלימוד למטלה:
ספר הקורס: פרק 5 – שיטות וגישות במחקר.
                                     מדריך למידה לפרק 5.                                               תוכנת מולטימדיה: שיטות מחקר                                                                               מספר השאלות: 20 משקל המטלה:   3  נקודות סמסטר:      א2011
מועד אחרון להגשה: 31.12.2010     אנא שימו לב:
מלאו בדייקנות את הטופס המלווה לממ"ן בהתאם לדוגמה שלפני המטלות.
העתיקו את מספר הקורס ומספר המטלה הרשומים לעיל.
חובה לענות על כל השאלות במטלה זו.  שאלות מסוג "רב ברירה" ערכן 4 נקודות כל אחת, בעוד ששאלות פתוחות ערכן 8
נקודות כל אחת.
שאלה 1
חוקרים מצאו במחקר פגע בחולדות שהרס גרעין האמיגדלה פוגע בהתנהגות פחד. מה ניתן להסיק ממחקר זה?
א.  האמיגדלה היא האזור המוחי השולט על התנהגות פחד.
ב.  האמיגדלה מפעילה את שריר הלב ומאיצה את הדופק של החולדה כשהיא מפחדת.
ג.  האמיגדלה מבצעת תפקודים מוחיים הקשורים להתנהגות פחד.
ד.  האמיגדלה מקבלת מידע מבולבוסי ההרחה המזהים ריח של חתול.
שאלה 2
שתי שיטות אפשריות ליצירת הרס מוחי הן הרס חשמלי והרס כימי. מהו ההבדל ביניהן?
א.  הרס כימי נעשה ע"י מינון נמוך של חומצה אמינית מעוררת, והרס חשמלי נעשה ע"י גרייה בתדר גבוה. ב.  הרס חשמלי נעשה תוך שימוש בניתוח סטראוטקסי, ואילו הרס כימי איננו דורש ניתוח זה.
ג.  הרס כימי הוא בלתי הפיך ואילו הרס חשמלי הוא הרס זמני בלבד.
ד.  הרס כימי פוגע באופן בררני בגופי התאים, בעוד הרס חשמלי פוגע גם באקסונים העוברים במקום ההרס.
ה.  תשובות א ו-ד נכונות.
שאלה 3
חוקר מעוניין למדוד שינויים עצביים בנוירונים בקורטקס החולדה בעודה בחיים. באיזה מיקרוסקופ מומלץ לו להשתמש?…