התנהגות ארגונית- קורס 10430

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
ציון 85
שנת הגשה 2008
מספר מילים 854

תקציר העבודה

שאלה 1
רמת מקובלות כמות ההתנהגות ביסוס מן האירוע רמת מקובלות גבוהה
2 -3 שאלות בשיעור "מרבית החניכים נהגו לשאול שתיים-שלוש שאלות בשיעור." רמת מקובלות נמוכה – בין 0-1 שאלות – 4 שאלות ומעלה -"למעשה, מי שלא שאל אף לא שאלה אחת, או ששאל שאלה אחת כדי "לצאת ידי חובה" נתפס בעיניהם כמי שמזלזל בקורס ול"ראש קטן".
-"כאשר מישהו שאל ארבע שאלות, החלו החניכים להרים גבה בהשתוממות מעושה. מי ששאל יותר מזה, נתפס כ"קשי הבנה" או "חנפן" וזכה לקיתונות של בוז לאחר השיעור".
שאלה 2
הופעת שומרי מחשבה-" ואולם, הפקחים דחו את מסקנותיה מכל וכל וטענו שעבודת המגדל היא בלא דופי "והראיה שזכינו בפרסים המעידים שאנו המגדל הטוב בארץ!". אשליית אי-פגיעות- "שוב ושוב דחו שלושת קציני המגדל, האחראים על ישיבות הצוות (בכל שבוע קצין אחר), את בקשתה בטענה, ש"אין כל בעיה". מופעל לחץ על חבר הקבוצה- "התגובה הייתה צוננת, בלשון המעטה: "את לא מבינה, חיילת?! אנחנו בצבא! ומה לעשות, בצבא נורמלי יש קצינים ויש חיילים. יש מי שנותן פקודות ויש מי שחייב לציית! כשתקימי צבא משלך תוכלי לנהוג אחרת".   –