עבודה סמינריונית נרקיסיזם בתרבות

תקציר העבודה

בעבודה זו אעשה ניתוח תוכן (באוואר וגאסקל, 2011) ואתמקד בסצנות המרכזיות בהן ניתן לראות את הנרקיסיזם של הדמויות השונות, טיילור, סמנתה ולינדסי.
מידע כללי: הסרטן "בריון ברשת" בו משתתפים Emily Osment, Kay Panabaker ו-  Meaghan Rath יצא לאקרנים בשנת 2011. התסריט נכתב על ידי Teena Booth אשר ביססה אותו על סיפור אמיתי. הבמאי Charles Binamé צילם את הסרט בקנדה.
תיאור היצירה: הסרט מציג את חוויותיה של טיילור הילרידג', נערה בת 17, בעקבות קבלת מחשב נייד משלה ליום ההולדת והרגע בו נרשמה לרשת חברתית "קליקסטרס". טיילור מאוהבת בבחור בשם סקוט אשר סמנתה, חברתה,  טוענת כי אינו שונה מחבר שלה לשעבר אשר ניפרד ממנה לאחר ששכבו. טיילור חווה התנהגות בריונית על ידי בחורה בשם לינדסי, חברה לכיתה. טיילור וסמנתה רבות ובעקבות כך פותחת סמנתה חשבון מזויף של בחור בשם ג'יימס ומתחזה אליו. לאחר מכן אחיה הקטן פרץ למשתמש שלה וכתב "סטטוס" מיני. טיילור מתחילה להתכתב עם ג'יימס וסמנתה אומרת כי היא רוצה שטיילור תראה מה ההבדל בין בחור שנחמד אליה לבין בחור שרק רוצה לשכב עימה. סקוט מציע לטיילור ללכת איתו לנשף וסמנתה מתעצבנת מכך והיא וטיילור רבות שוב. בעקבות כך סמנתה משתמשת בחשבון המזויף על מנת לכתוב כי הם שכבו יחד וכי היא הדביקה אותו במחלת מין. בעקבות כך מגיעות עוד תגובות דומות מצד אנשים אחרים. כעבור מספר ימים השמועות מחמירות ואומרות כי טיילור בהריון ועל כן לא הגיעה לבית הספר. סמנתה מתכוונת להתוודות אך לפני שהיא אומרת משהו טיילור אומרת לה כי היא חוששת שהבחור שהיא מאוהבת בו עלול להאמין לכך וסמנתה שוב מתעצבנת. למחרת סמנתה מציעה לטיילור "להבריז" מבית הספר אך טיילור משיבה בשלילה ואומרת כי היא רוצה לדבר עם סקוט. סמנתה בתגובה אומרת לטיילור כי נמאס לה לנסות להיות חברה שלה וכך טיילור נשארת בלי חברות. סקוט מודיע לטיילור כי הם לא ילכו יחדיו לנשף וכשטיילור מגלה כי מישהו פרסם עליה וידיאו היא מגיעה הביתה וצופה בסרטון המראה בחורה בהריון עם מסיכה של פניה של טיילור מציעה למישהו לבלות בנעימים תמורת תשלום. טיילור מחליטה לצלם וידיאו בעצמה שם היא אומרת כי היא סיימה להילחם ומנסה להתאבד. סמנתה רואה את הסרטון ואומרת לאמא של טיילור מה קרה והן מגיעות בזמן כדי לעצור את טיילור. אמה של טיילור מנסה לגלות מי זה ג'יימס אך מגלה כי הפרופיל שלו מחוק. לאחר שאמה של טיילור מגלה על הבריונות של לינדסי היא ניגשת לביתה ומנסה לדבר עם אביה, אך לו לא אכפת. טיילור הולכת לקבוצת תמיכה ומגלה שאחד מחברי הקבוצה הוא חברה לכיתה, קלייב, אשר גם חווה התעללות ברשת מכיוון שהוא הומוסקסואל. סמנתה מחליטה לספר לטיילור את האמת וטיילור אומרת לאמה כי היא לא רוצה לוותר על הניסיון להעביר חוק נגד הבריונות באינטרנט ולכן בעזרת אמה היא פונה לכתב עיתון על מנת לפרסם על כך כתבה שתמשוך תשומת לב לנושא. הכתב מציע מפגש בין שתי הבנות, הנפגעת והפוגעת. בראיון, סמנתה מודה במעשיה ולשאלת הכתב מדוע עשתה זאת היא עונה כי היו לה סיבות שהיו הגיוניות באותו הרגע, היא חשבה שהיא מגנה עליה מבחור. בנוסף, היא הייתה פגועה, כועסת, ואף קינאה.