גולן טלקום סביבה שיווקית

תקציר העבודה

ניתוח ותיאור הסביבה התחרותית מתחריה העיקריים של רשת גולן טלקום הינם חברות הסלולר הגדולות והמוכרות: פלאפון, פרטנר וסלקום. כמו כן המתחרים הישירים של המותג הינם מפעילים וירטואליים כגון: רמי לוי תקשורת, הום סלולר, YouPhone, הלו 0משפטים . בדצמבר 2011 החלה ירידת מחירים עם תחילת פעילותה של רמי לוי תקשורת, החברה הראשונה שהפעילה רשת סלולרית וירטואלית. במאי 2012 חלה בשוק הסלולרי בישראל ירידת מחירים חדשה וחדה, בעקבות כניסתן של שתי מפעילות חדשות, גולן טלקום והוט מובייל (לשעבר מירס).
המתחרה העיקרי הפועל מול גולן טלקום הינו חברת רמי לוי תקשורת, המפעיל הווירטואלי MVNO הראשון שהתחיל לפעול בארץ. לרמי לוי יש הסכם מול חברת פלאפון על שימוש בתשתיות שלה, משמע רוכש ממנה מלאי גדול של דקות והודעות ומוכר אותן לצרכן. רמי לוי כמו כן מציע מסלולים שונים ומגוונים: מסלול ללא הגבלה, מסלול "לא דיברת – לא שילמת" ומסלול פרי-פייד. פעילות החברה מתבססת על רשת המרכולים הקיימת של רמי לוי "רמי לוי שיווק השקמה" ואצל משווקים שפועלים מטעמה, כמו כן היא מקיימת שיתופי פעולה עם חברות כמו רשת חנויות המחשב אייבורי, בהן ניתן להצטרף לשירותי החברה. מקומות מכירה אלו, בעיקר הסופרים הנחשבים זולים של רמי לוי, הם מקום יעד עיקרי של קהל היעד שלנו, ולכן הוא נחשב מתחרה עיקרי, שכן לקוחות אשר מנהלים את תקציבם ונוסעים לקנות בחנויות של רמי לוי, סביר להניח שישתמשו בשירותי הטלפון הזולים שלו. חשוב לציין שרמי לוי תקשורת, כמו גם עם רשת המרכולים שלו, אינו מפרסם מתקשורת מתוך בחירה, שכן הוא מעדיף להשקיע את הכסף הרב שמושקע בפעילות תקשורתית ולהשקיע אותו בסטנדרט של מוצרים זולים במחירים שלא משתנים עבור הצרכן. לפי מחקר שביצענו ברשת גילינו כי רמי לוי  לא קונה אף שלט, לא משלם על דקה פרסומת אלא עושה יחסי ציבור, הוא מוציא הודעות לתקשורת על מהלכים חסרי תקדים.
ניתוח SWOT:
חוזקות: החוזקות של חברת גולן טלקום הן המחיר הנמוך שהן מציעות ללקוחות, אין התחייבויות ארוכות טווח כלפי החברה, חשבון חודשי ברור וקל להבנה ללא תשלומים והוצאות מיותרות, מחירים נוחים יותר לצרכן הבודד מאשר לעסקים – דבר שהוא הפוך מהמוכר עד היום. קיים דור 3.