כיצד תדירות החשיפה למסר משפיעה על הקשר בין אסטרטגית המסר לבין אפקטיביות ממנו?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 8041
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

ישנן שתי אסטרטגיות מסר עיקריות: מסר אמוציונאלי, מסר מבוסס הנחות שפונה לרגש או נועד ליצור רושם סובייקטיבי לגבי היטב מסוים של המוצר. ומסר רציונאלי, מסר מבוסס עובדות מסר שפונה לרציונאל של האדם. הליך העיבוד של המסר, רציונאלי או אמוציונאלי יכול להתקיים בשני מסלולים. כאשר המסר של הפרסומת חזק, אמין ורלוונטי הוא מעובד במסלול המרכזי- רציונאלי שמאפשר עיבוד מסרים וניתוחם תוך התייחסות אליהם כבעלי משמעות וחשיבות עבור האדם. כאשר המסר אינו חזק, אינו רלוונטי, אינו אמין או שהצרכן בעל מוטיבציה נמוכה לעבד את המסר הוא מעובד במסלול הפריפריאלי אשר מאפשר עיבוד מידע בצורה שטחית, בקשב נמוך, התמקדות אם בכלל ברמזים שוליים (סגנון, זהות הפרזנטור וכדומה). כאשר המוסר מעובד בהליך המרכזי אפקטיביות המסר טובה יותר. ייתכן כי מסר אמוציונאלי יהיה אפקטיבי יותר ממסר רציונאלי בחשיפה ראשונה של הצופה לפרסומת אך לאחר מספר חשיפות האפקטיביות תשתנה. לכן, התדירות חשובה ביותר בתהליך קבלת החלטות צרכניות משום שעמדות הצרכנים כלפי המוצר או המותג מושפעות ממספר הפעמים שהוא נחשף לאותו מסר. לא בכדי מחקרים צרכניים ושיווקיים רבים מנסים לעמוד על הקשר שבין תדירות החשיפה למסר לבין אפקטיביות המסר וקבלתו על ידי הצרכן.
עבודה זו מבקשת לבחון את הקשר שבין אסטרטגית המסר לבין האפקטיביות שלו וכיצד תדירות החשיפה משפיעה על הקשר הלן. על כן שאלת המחקר הינה:
כיצד תדירות החשיפה למסר משפיעה על הקשר בין אסטרטגית המסר לבין אפקטיביות ממנו?
תוכן עניינים
הקדמה. 1
סקירת ספרות. 3
אסטרטגית מסר. 3
תדירות חשיפה לפרסומות. 4
אפקטיביות הפרסומת. 6
השערות המחקר. 8
תבנית המחקר. 9
תבנית המחקר. 9
משתני המחקר. 9
מודל המחקר. 10 קבוצות המחקר. 10 התגוננות בפני הסברים אלטרנטיביים.. 11
שיטה. 11
נבדקים.. 11
כלים.. 11
הליך. 12
ביבליוגרפיה. 12
נספחים.. 14
נוסח השאלון 14