סמינריון בשיווק - השפעת מועדון לקוחות על רמת נאמנות וקניה חוזרת

תקציר העבודה

מנהל עסקים –M.B.A תשס"ו סמינריון בשיווק השפעת מועדון לקוחות על רמת נאמנות וקניה חוזרת תוכן עניינים
נושא עמוד תקציר מנהלים
3 מבוא
4
רקע מקצועי/ענפי 5-9
רקע כללי על החנות פקטורי 54
1 0 סקירה ספרותית
1 1-
5 ניתוח תיאורטי
2 6
השערות המחקר
2 7
מודל גרפי להשגת נאמנות
2 8
מתודולוגיה
2 9-31
ניתוח אמפירי/תוצאות
3 2-34
דיון ומסקנות
3 5-36
ביבליוגרפיה
3 7-38
נספחים
3 9
תקציר מנהלים המחקר עוסק בבדיקת השפעת מועדון לקוחות על רמת הנאמנות וקניה חוזרת.
הצורך לערוך מחקר זה נובע מהעובדה שבשנים האחרונות, רשתות השיווק, החלו לשווק  באופן אגרסיבי חברות במועדון לקוחות, אך אין מספיק מחקרים אמפירים, הבודקים את יעילות מועדון הלקוחות באופן ישיר ואת השפעתו.
בחרנו לבצע את המחקר ע"י בניית שאלון העוסק בשביעות רצון, בנאמנות לחנות ובסוציו-דמוגראפי וכמו כן, ניתוח נתוני אמת, מתוך מאגר הנתונים של חברי מועדון הלקוחות של חנות האופנה, "פקטורי 54".
במהלך המחקר השיבו לשאלונים 160 לקוחות, כאשר 120 מתוכם הינם חברי מועדון ואילו 40 לקוחות אינם חברי מועדון. בוצעה מניפולציית מחקר בין שתי הקבוצות.
בעזרת מניפולציית המחקר, בדקנו את השפעתו של קיום מועדון הלקוחות.
נבדקו ההשערות הבאות:
האם רמת שביעות הרצון בקרב לקוחות חברי מועדון גבוהה יותר מאשר לקוחות שאינם חברי מועדון. האם רמת הנאמנות בקרב לקוחות חברי מועדון גבוהה יותר מאשר בקרב לקוחות שאינם חברי מועדון. האם רמת תדירות הקנייה בקרב לקוחות חברי מועדון גבוהה יותר מאשר בקרב לקוחות שאינם חברי מועדון.
האם ההוצאה הממוצעת ללקוח חבר מועדון גבוהה יותר מההוצאה הממוצעת בקרב לקוחות שאינם חברי מועדון.
מניתוח ובדיקת השערות אלו, התקבל שרמת שביעות הרצון, רמת נאמנות וההוצאה הממוצעת, בקרב לקוחות חברי מועדון, גבוהה יותר מאשר לקוחות שאינם חברי מועדון. כמו כן, ממוצע מרווחי ימי הקניה בקרב לקוחות חברי מועדון נמצאה נמוכה יותר מלקוחות שאינם חברי מועדון. השערה זו, לא הוכחה ברמת מובהקות מספקת, אך ניתן לראות את המגמה החיובית כלפי השיוך לחברות במועדון בהקשר למרווח זמן בין קניה לקניה, מהתייחסות לנתון הממוצע.
מסקנות והמלצות:
לאור הנאמר לעיל, חשיבות מועדון הלקוחות ותרומתו לפירמה רבה. הן מבחינת שיווקית והן מבחינת רווחיות.
לכן, אנו סבורים,  שממומלץ להקים מועדון לקוחות, לפירמה המעונינת להגדיל את שביעות רצון לקוחותיה, להגדיל את רמת הנאמנות וכן את ההוצאה הממוצעת ולהיעזר בו, בעת קבלת החלטות שיווקיות שונות.