תולדות, האומנות,, קדם איקונוגרפי, איקונולוגי, ממן

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2013
מספר מילים 3346
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תולדות האמנות- ממן 13
1 .      שכרותו של נח- תיאור קדם- איקונוגרפי
1 .1.  רשימת "מצאי", כמה דמויות כלולות, אילו חפצים כלולים, מה סביבת ההתרחשות? והיכן ממוקמות הדמויות ביחס לסביבה?
ביצירה מופיעות 4 דמויות גבריות, לאורך המישור הקדמי של הציור שוכב גבר מזוקן, זקנו לבן ועבות, הוא ערום ופיסת בד מכסה את חלציו. במישור השני פרוס בד אדום ודמות גבר יושבת. הוא אוחז בבד שנמצא על גופו של הגבר במישור הקדמי וידו השנייה אוחזת בבד מצידו השני …
1.2.  תיאור הדמויות תוך התמקדות בתנוחות הגוף ובהבעות הפנים- ·              הדמות מלפנים- – שהמבט "קשוח" ורציני, פיו סגור. עיניו עצומות, יש תחושה של זעם עצור בתנועה הכללית שלו ובה שפני מבטאות.
1.3.  היחסים ההדדיים המתקיימים בין הדמויות לבין עצמן, ובין הדמויות לבין הסביבה.:
1.4.  ציינו איזה אווירה שוררת בציור. עליכם להסביר באילו אמצעים צורניים משתמש האמן, כדי להקרינם לצופה. (בשאלה זו אין לנתח מרכיבים צורניים. יש לציינם רק אם הם תורמים לתוכן בצורה משמעותית).

1 .5.  ה"סיפור" שהציור מספר
2 .      ניתוח איקונוגרפי ליצירה
2 .1.  זהו את הדמויות ביצירה על סמך האטריבוטים המסמנים אותן .
2.2.  מה בחר לתאר ועל מה ויתר- ג'ובני בליני מתייחס לקטע בו נח שיכור ומגולגל על הארץ, לאחר שבנו חם כבר "ראה" אותו וסיפר –
2 .2.1.     היצירה לפרטיה מבחינה תכנית, הדמיון והפער שנוצר בין הגִרְסָה המילולית עַל־פִּי התנ"ך לבין הגרסה החזותית של בליני הדמויות בהתרחשות- במקור יש הפרדה בין התרחשות בתוך האוהל …