שיטות מחקר במדעי החברה- !!!

תקציר העבודה

שאלה 1 (28 נקודות- 7 נקודות לכל סעיף)
במפעל X חוקר העביר לנבדקים שאלון שניסה לאמוד את כמות ההיעדרויות בשנה מסיבות שונות. במקביל בדק החוקר את הרשום במחלקת כוח אדם לגבי כמות ההיעדרויות של אותם עובדים על פי סיבה.
ההשוואה בין השאלון לבין הרשום העלתה את הנתונים הבאים:
מסוג שאלון רישום מחלה 5
1 0 חופשה
2 0
2 2
אין סיבה
1 0 משפטים א. איזה מדד במחקר הוא תגובתי ואיזה מדד שאיננו תגובתי?
ב. באשר למדד הלא תגובתי, באיזו טכניקה של איסוף נתונים נעשה שימוש? הסבר.
ג. מה אתה למד מן התוצאות של המחקר על תקפות המדד הלא תגובתי ביחס למדד התגובתי?
הסבר.
ד. ציין את הבעיות האתיות שצוינו ביחידה 7 והאם הן קיימות במחקר שתואר. מהם הפתרונות       שצוינו ביחידה? האם החוקר נקט בהם? הסבר בקצרה.
שאלה 2 (סה"כ 36 נק' – 9 נק' לכל סעיף) זוג חוקרים העביר שאלונים לתלמידי בתי הספר בעיר בארה"ב לגבי ביצוע עבירות תנועה.במקביל בדקו החוקרים במשטרה את רישומיהם של כל הצעירים שביצעו עבירות שונות. באמצעים "מתוחכמים" הצמידו החוקרים לכל שאלון את הדו"ח המשטרתי של ממלא השאלון.            ההשוואה בין השאלון לבין נתוני המשטרה לגבי דו"חות תנועה (המשקפים ביצוע עבירות תנועה)       העלתה את הנתונים הבאים:
משטרה      שאלון                            יש דו"ח
5 %           משפטים%                            אין דו"ח              75%           85%    א. איזה מהמדדים בתיאור הוא מדד תגובתי ואיזה הוא מדד שאינו תגובתי?                     ב.השימוש במדד תגובתי ומדד לא תגובתי למדידת אותו משתנה מדגימה שיטה להגדיל את                                                תוקפה של מדידה. מהו שמה של שיטה זו?                                                                                        ג.
מה אתה למד מן התוצאות של מחקר זה לגבי תקפות המדד הלא תגובתי במקרה זה?               ד. האם אתה רואה בעיה אתית בשיטה שננקטה על ידי החוקרות.
שאלה 3 (יחידה 4) (סך הכל 36 נקודות – 4 נק' לכל תא ריק) א. לפניך טבלה חלקית המשווה בין הגישה הפנומנולוגיה-פרשנית-קונסטרוטיביסטית לבין הגישה פוזיטיביסטית במימדים שונים.
השלם את החלקים החסרים בטבלה.
מימד השוואה גישה הפנומנולוגיה-פרשנית-קונסטרוקטיבית גישה פוזיטיביסטית המציאות(מימד 1) יש מציאות אובייקטיבית המציאות(מימד 2) המציאות היא שלם שלא ניתן לפרוק החוקר לא ניתן להפריד בין החוקר למושא המחקר ב. לפניך טבלה חלקית המשווה בין המחקר האיכותני לבין המחקר הכמותי במימדים שונים. השלם את החלקים החסרים בטבלה.
מימד מחקר איכותני מחקר כמותני מערך המחקר אין פיקוח אין בידוד גישה הוליסטית סביבה טבעית תוקף הממצאים
1
2
3
4 שלבי המחקר פתרון לבעיה מתודולוגית- לקבלת תמונת מצב מלאה יותר טריאנגולציה
1 .
2.