בקורס פעילות גומלין בכיתה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | חינוך |
קורס | פעילות גומלין בכיתה |
מילות מפתח | פעילות גומלין |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 3304 |
תקציר העבודה
ממן 11 בקורס פעילות גומלין בכיתה. נכתב השנה במחזור 2013 א'. ציון בממן : 100 תשובה 1
א. שני סוגי הפעילויות במקביל שהתקבלו בשתי קבוצות מחקרים אצל (Koole T. (2007:
המאמר של (Koole T. (2007 הראה שגם בזמן הפעילות המרכזית בכתה, קרי, אינטראקציה בין המורה לתלמידים, מתרחשות פעילויות במקביל מגוונות. הסבר והדגמה של שני סוגי הפעילות:
קבוצת מחקרים ראשונה התמקדה בפעילות במקביל שמצביעות על התנגדות לפעילות בכתה ואו למורה. למשל, תלמיד המשתתף בשיעור רק לכאורה. תלמיד אשר עסוק בפעילות במקביל לשיעור, כזו שאינה קשורה כלל לשיעור. הוא מנותק לגמרי ממהלך השיעור, אך עם פניית המורה, הוא מצליח לתת תשובה או התייחסות כללית או מוזרה לנושא כזו שמראה שהוא כאילו משתתף בשיעור ומבין את מהלכו. לפי (Candela, (1999, באופן מתן התשובה, בהתאם להתנהגות המשיב או לתוכן דבריו המצביע על התנגדויות למורה. בדרך זו נחשפת ההתנגדות שלו למורה, לשיעור או למי מהתלמידים.
דוגמאות נוספות לכך באות…