הקשר בין אחריות חברתית לשווי השוק – היבטים תיאורטיים ואמפיריים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7319
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

[שם המוסד האקדמי] עבודה סמינריונית בקורס:
[שם הקורס/סמינר] בנושא:
הקשר בין אחריות חברתית לשווי השוק – היבטים תיאורטיים ואמפיריים שם המגיש: ת.ז. המנחה:
תאריך:
תוכן העניינים
א. היבטים תיאורטיים. 3
1 .
מבוא. 3
2 .
סקירת ספרות. 3
3 .
שאלת המחקר והשערות המחקר. 9
ב.
היבטים אמפיריים. 10
1 .
המדגם. 10
2 .
אופרציונליזציה. 10
3 .
שיטת עיבוד הנתונים. 11
4 .
תוצאות. 11
5.
דיון ומסקנות. 16
ג.
רשימת מקורות. 18
ד.
נספחים – ניתוחים סטטיסטיים. 21
א.
היבטים תיאורטיים
1 .
מבוא באופן מסורתי, מטרת הפירמה הינה להשיא את עושר הבעלים (Stockhammer, 2006). אולם לאחרונה, עולות יותר ויותר ביקורות לגבי תפיסה זו (Benson & Davidson, 2010), ומציעות כי מטרת החברה העסקית היא לדאוג גם לאינטרסים של קבוצות בעלי עניין נוספות, כגון לקוחות, עובדים, ספקים, נושים, והחברה בכללה (Petersen et al., 2009). ספציפית, יותר ויותר מחקרים מציעים כי הכללת אחריות חברתית במסגרת המטרות של הפירמה חשובה ובאה לידי ביטוי בשיפור בשווי השוק של החברה (למשל: Lee & Heo, 2009; Jo & Harjoto,
2 011). מטרת עבודה זו היא לבדוק לאילו אספקטים של אחריות חברתית חברות ישראליות רואות את עצמן כמחויבות, והאם מחויבות זו תורמת לשווי השוק שלהן. שאלת המחקר: האם מעורבות באחריות חברתית תורמת לשווי הפירמה?
לשאלה זו חשיבות רבה כיוון שהיא תסייע להבין האם הקשר בין האחריות החברתית לבין שווי השוק של החברה, שנמצא במדינות אחרות (Shen & Chang, 2008), מתקיים גם בישראל. כך יעזור המחקר להבין האם גם בישראל האחריות החברתית משתלמת מבחינה כלכלית. כמו כן, המחקר יסייע לבחון אילו מבין האספקטים של האחריות החברתית (אתיקה בפרסום, סביבת עבודה, מעורבות בקהילה, ואיכות הסביבה) משפיעים ביותר על שווי השוק.