מנורה מבטחים

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5394

תקציר העבודה

העבודה מנתחת את חברת הביטוח מנורה מבטחים. בין היתר ניתן למצוא בה ניתוח של הנושאים הבאים: הארגון ותחום פעילותו, יחידות גבול בולמות, יחידות מרחיבות גבול, תיאור סביבת הארגון, ניתוח מידת אי הודאות בארגון וכיצד הארגון מתמודד איתה, מידת ההלימה בין המבנה הארגוני של החברה לבין הסביבה שלה, הפעילות הבינלאומית של החברה, התרבות הארגונית, מודל מחזור החיים והצעות לשיפור.
1. הארגון ותחום פעילותו קבוצת מנורה מבטחים מתמחה בניהול עסקי ביטוח, פנסיה ופיננסים. החברה מציעה מגוון פתרונות בתחומי ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח כללי, קרנות פנסיה חדשות, קופות גמל, ניהול תיקי השקעות, ניהול קרנות נאמנות ומוצרים פיננסים מתקדמים. מנורה מבטחים החלה את דרכה בשנת 1935 והייתה בין חברות הביטוח הראשונות שהוקמו בישראל. בשנת
2 004 רכשה החברה את קרן הפנסיה "מבטחים החדשה" והפכה לחברת הביטוח השלישית בגודלה בענף ביטוחי החיים והפנסיה. בשנת 2005 הקימה את מנורה מבטחים פיננסים ורכשה את קופות הגמל של מבטחים. כיום, מנורה מבטחים פועלת ב-5 מחוזות [מרכז, דרום, צפון, ירושלים וסוכנויות] והיא אחת החברות המובילות בשוק הביטוח והפיננסים בישראל עם נתח שוק של 10% בביטוח חיים ונתח שוק של 13% בביטוח אלמנטרי. פעילות החברה מושתתת על כ-2,000 סוכני ביטוח שהם אנשי השטח אשר מנהלים את המכירה הסופית ללקוחות הפרטיים והעסקיים.
סוכני הביטוח אינם עובדי מנורה מבטחים. הם מתוגמלים ע"י מנורה מבטחים עבור כל מכירה אך הם רשאים לעבוד גם עם חברות ביטוח מתחרות. למנורה מבטחים חמישה תחומי פעילות: 1. ביטוח חיים – כיסוי ביטוחי למקרים של מוות. 2. ביטוח בריאות – מגוון רחב של טיפולים רפואיים. 3.
ביטוח אלמנטרי – כיסוי לסיכונים בתחום הגוף, הרכוש והפיננסים.
4 . פנסיה – חיסכון פנסיוני לטווח ארוך וכן כיסוי למקרה נכות ומוות. 5.
פיננסים – ניהול קופות גמל, ניהול תיקי השקעות, קרנות נאמנות וחיתום.       המבנה הארגוני של קבוצת מנורה מבטחים (תרשים הארגון מופיע בנספחים): המבנה מורכב משלוש החברות של הקבוצה: ביטוח, פנסיה ופיננסים. בכל חברה קיימות היחידות המקצועיות ותחת חברת הביטוח קיימות גם חברות המטה ויחידות חוצות ארגון המספקות שירותים לשלוש החברות כמו אגף משאבי ארגון. לכל חברה יש…