הרשת האפלה - DARKNET

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 6558
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

בית ספר לניהול וכלכלה מסלול מערכות מידע הרשת האפלה עבודה סמינריונית בקורס למידה עצמית תוכן עניינים
תמצית. 3
מבוא. 4
רקע וסקירה כללית. 5
אינטרנט. 5
רשת אפלה. 8
דפדפן TOR  ((The Onion Router 9
פרק א' – כלכלת הרשת אפלה. 10 חשיבות המטבע בכלכלה. 10 Bitcoin. 11
פגיעות הBitcoin. 12
פרק ב' – הפעילוית ברשת האפלה. מנהל עסקים סמים.. מנהל עסקים אתרים לסחר בנשק. מנהל עסקים הזמנת חיסולים.. משפטים הפלת אתרים (Distribute Denial Of service – Ddos) משפטים פדופיליה. 16
הימורים בלתי חוקיים.. 16
פרק ג' – רשתות חברתיות. 18
פרק ד' – רגולציה. 20 דיון ומסקנות. 24
ביבליוגרפיה. 26
נספחים.. 30   מבוא
האינטרנט תופס חלק נכבד בחיינו אך ישנם סמטאות אפלות שאנו לא נתקלים בהם בשיטוטנו ברשת. במחקרי אנסה להאיר חלק מהפינות האלה ואתמקד ברשתות אפלות (Darknets).
רשת אפלה, כשמה כן היא, רשת הנמצאת באינטרנט אך לא הרבה יודעים על קיומה. הרשת אפלה איננה רשת אחת בודדה, אלא רשת מסועפת ועבת ממדים, אשר ההבדלים ביניהן יכולים לנבוע רק מעצם השפה בה נעשה שימוש. כך לדוגמא ניתן לציין את הרשת המחברת בין פושעי הסייבר הברזילאים אשר הסממן היחידי המבדיל אותה מרשתות אפלות אחרות הוא השפה הפורטוגזית Devine S. M. ,2009)). יש בה מאפיינים דומים לרשת האינטרנט אך יש ברשת פנים אחרות ולכן מקור ההשוואה הוא האינטרנט.
במחקר אפרט את מגוון המאפיינים המייחדים את הרשת אפלה מרשת האינטרנט המוכרת לכולנו. על מנת להבין את הרשת האפלה ניסיתי להיכנס לעובי הקורה ולחוות באופן אישי את הייחודיות שבה, להציג את המאפיינים התיאורטיים ואת רשמיי האישיים במהלך הניסיון לתת מענה לשאלת המחקר.
הרעיון לעבודה ניתן לי ע"י המרצים שלי שחשפו אותי למושג שלא הכרתי.
נושא הרשת האפלה הוא נושא עמום שעדיין לא קיבל חשיפה מתאימה ולכן החוקרים שניסו לכמת את הנתונים במספרים השתמשו בהערכות בלבד ולא נתנו אומדן אמיתי. על מנת לחקור את העולם הזה בחרתי במחקר איכותני אשר מתבסס על השוואה בין עולם האינטרנט אשר מהווה נקודת מוצא שכולנו מכירים לעולם הרשת האפלה, המתוארת במחקרים רבים כיקום מקביל של האינטרנט. על מנת לתת לקוראים את חווית הגלישה ברשת האפלה נעשתה תצפית משתתפת ובה צברתי ניסיון ורשמים על הרשת האפלה.
שאלת המחקר : תיאור שיטתי של ניסיון אישי לגלוש אל הרשת האפילה העבודה תתחלק לארבעה חלקים עיקריים. בחלק הראשון, אפרט על הכלכלה ברשת האפלה. החלק השני יוקדש לפירוט על הפעילות הלא חוקיות אשר מתקיימות ברשת האפלה.
בחלק השלישי יתוארו הרשתות החברתיות ברשת האפלה, תיאור זה יצביע על ההבדלים הגדולים בין הרשתות החברתיות באינטרנט לרשתות החברתיות ברשת האפלה. בחלק הרביעי יועלו לדיון הנושאים החוקתיים הקשורים לרשת האפלה.