דרכי טיפול בתופעת הפדופיליה . העבודה מציגה את הפדופיליה כתופעה חברתית החל ממאפייני אישיותו של הפדופיל ,פרופיל הפדופיל וטיפוסי הפדופילים. בעבודה הובאו סוגי טיפולים שונים לתופעת הפדופיליה תוך התמקדות בטיפולים התרופתיים - כימיים ובטיפולים התנהגותיים.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3565
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

                                    תוכן עניינים מבוא —
1
פרק 1: פדופיליה כתופעה חברתית 2
    
1 .1: מאפייני אישיותו של הפדופיל -..3-4
פרק 2: דרכי טיפול -.5
    
2 .1: סירוס כימי -.6
   
2 .2: טיפול התנהגותי 7
חקר מקרה 8-9
סיכום –10 מקורות ..11-12
אלפים רבים של ילדים נופלים מדי שנה קורבן לעבירות מין על ידי פדופילים. על פי החוק פדופיליה היא עבירת התעללות מינית בילדים אך המצב הנפשי מאחוריי המעשה נקרא פדופיליה. "פדו" ביוונית משמעו ילד, המילה "פיליה" נגזרת מיוונית, לטינית וצרפתית ומשמעה אהבה.
פדופיליה = אהבת ילדים (  Ruggles, 2003).
      ניתן לראות כי התופעה חלה על כל שכבות האוכלוסייה, ואיננה מאפיינת סוג מסוים של בני אדם. יתרה מכך, נתקלים באנשים בעלי תפקידי מפתח, עניין המקשה על איתור אפיונים הייחודיים להם.        היבט עיקרי לתופעת הפדופיליה הוא הטיפול להפרעה. אין כמעט בספרות המקצועית בעברית חומר כתוב על נושא זה וגם בספרות העולמית אין מרבים לעסוק בכך, בין אם בגלל חוסר ידע בנושא ובין אם בגלל הסטיגמה הקשה הקיימת בפתלוגיה זו ( מהל, שוורץ , 2003).לתופעת הפדופיליה דרכי טיפול שונות – רפואיות, נפשיות והתנהגותית.       בעבודה זו אתמקד בפדופיליה כתופעה חברתית ובדרכי הטיפול השונות לתופעה.
מטרת עבודה זו היא להגביר את המודעות בקרב הקורא לגבי התופעה וכן להעמיק את ההבנה שמדובר בתופעה חברתית אשר דורשת טיפול.
הפרק הראשון יסקור את תופעת הפדופיליה כתופעה חברתית, החל ממאפייני אישיותו של הפדופיל , פרופיל הפדופיל וטיפוסי הפדופילים. הפרק השני יתמקד בטיפולים להפרעת הפדופיליה, כאשר בתחילה הוא יעסוק בטיפולים התרופתיים – כימיים ובהמשך בטיפולים התנהגותיים. בחלקה השלישי של העבודה ייחקר מקרה פדופיליה על פי תיאורית המודל הסטרוקטורלי של פרוייד ועל פי תיאורית האישיות של אייסנק .