סמינר סיום- השפעת פרסום המלצות אנליסטים על התנהגות המניה
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | כלכלה |
מילות מפתח | אנליסטים, דוחות כספיים מאוחדים, המלצות, כלכלה, מודל CAPM, מחיר מניה |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 4566 |
מספר מקורות | 14 |
תקציר העבודה
השפעה של פרסום המלצות אנליסטים על התנהגות המניה תוכן עניינים
תמצית מנהלים – 3 – מבוא .. – 4 – סקירה ספרותית – 6 – שאלת המחקר וההשערות – 10 – מתודולוגיה – 11 – ממצאים – 12 – מסקנות – 18 – סיכום – 19 – ביבליוגרפיה – 21 – מחקר זה וגם מחקרים קודמים רבים, ניסו לבדוק את הקשר בין המלצה למחיר המניה, לא פעם הוכח שיש קשר חיובי בין הגורמים. במחקרי ניסיתי לבחון את ההשפעה של המלצות קניה על ידי בדיקת פרמטרים קשורים כגון: גודל החברה, סוגי ההמלצה וכן מדידת ההשפעה של המניה בטווח של זמן מהמלצה ולפני ההמלצה.
ממצאי המדגם של התשואה החריגה הוכיחו כי, המלצת קניה יוצרת אפקט חיובי חזק בתרומה למחיר המניה מיד לאחר תאריך ההמלצה אך מהר מאוד חלה מתינות, כלומר ההשפעה אינה לטווח ארוך, לעומת זאת ע"פ מודל CAPM ניכר כי המלצת קניה הינה בעלת אפקט חיובי חזק בטווח הארוך. כמו כן בהבחנה בין מניה גדולה למניה קטנה הצלחתי למצוא באופן דיי מובהק ע"י מודל CAPM שיש אפקט חזק במידה דיי זהה כאשר המניה המומלצת הינה גדולה לעומת קטנה. ע"פ המודל של התשואה החריגה ניתן לראות כי אומנם יש הבדל וכי המניות הקטנות מושפעות קצת יותר מההמלצה, אך הבדל זה הוא זניח ביותר.
שאלת המחקר האם המלצות קניה של אנליסטים משפיעות על מחיר המניה? על מנת לענות על שאלת המחקר אבחן את הפרמטרים הבאים:
בדיקת סוג ההמלצה (קניה), השפעת ההמלצות על מחיר המניה ותגובת חברות גדולות וחברות קטנות להמלצות אנליסטים שונים.
השערות המחקר:
1. קיים קשר מובהק בין המלצת קניה של אנליסט למחיר המניה.
2 . המלצות קניה של האנליסטים משפיעות יותר על מחיר המניה בחברות קטנות מאשר בחברות גדולות, ההנחה מתבססת על כך שבחברות הגדולות כל המידע שקוף וידוע וכן מסוקר היטב, לעומתם בחברות הקטנות ישנו מידע שלא תמיד זמין למשתמשים.
מתודולוגיה במחקר שערכתי נבחנה התנהגותם של מניות אשר קיבלו המלצות קניה של אנליסטים בתקופה שבין ינואר 09- דצמבר 2010 , בתקופת חתך זו בדקתי 264 המלצות. תקופת הבדיקה לגבי מחיר המניה הייתה ב-30 יום שלפני ואחרי מועד ההמלצה, כאשר יום ההמלצה הינו T=0. המחקר מתבסס על בחינת התשואה החריגה המצטברת סביב מועד פרסום המלצת האנליסט.