עיונים בתורת האבולוציה בראי אמוני

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2640
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

עיונים באבולוציה בראי אמוני האם התנ"ך והאמונה באל סותרים לגמרי את ההשערה בדבר אבולוציה? המסמך הבא יוכיח לך על הדרים הרבים המשותפים בין הדעות.
מאמר שזכה לשבחים רבים בקורס מדעים וממרצים ליהדות
2 013
** העבודה ללא ביבליוגרפיה עיונים באבולוציה בראי אמוני א ברבות הזמנים מצאו החוקרים ואף הגדירו ראיות להתפתחות צורות החיים, ונדמה שבעיקר מכח שתי סיבות, האחת עיקרית והיא השינוי ברכיבים המזעריים המרכיבים את החיים, (-הם התאים ורציפי הDNA האוצרים בתוכם את הקוד הגנטי של הגוף החי ממנו נלקחו). החוקרים מצאו שרציפי הקוד הגנטי אינם עוברים בתורשה באופן מדויק ומלא, אלא נוצרים בו שינויים בכמה רמות, בין בתורשה שעל ידי זיווג בה קיימים רציפים משני ההורים ולכך בהכרח הDNA של היילוד שונה משל המוליד, וגם ברביה שאינה תלויה בהזדווגות גם בה נופלים שינוים ומוטציות מכמה סיבות, או בשינוי עצמי או בהתערבות נגיפית בDNA הנתון.
צורה נוספת לשינוי היא על ידי הסתגלות לתנאי סביבה חדשים, לצורך דוגמא צמח שעד כה חי בקרקע רגילה מתרגל לקרקע גם כאשר היא מורעלת ביסודות מתכתיים. השינוי שנעשה בצמח אינו רק בעובדה שעתה הוא נעשה עמיד והרי שבנין גופו שונה מאשר היה, אלא גם בזה שהצמח עובר שינוי רצוני אף מושכל. לצורך דוגמא בזה שהוא מווסת את זמני פריחתו לתקופות שונות מאשר שאר האוכלוסיה בכדי שלא תתבצע האבקה בינו לבין מינים שאינם עמידים בתנאי הסביבה.
דוגמא נוספת לשינוי בצורת החיים מכח הסתגלות לסביבה חדשה הוא החיסון, על ידי החדרת נגיף במינון זניח שאינו קטלני, הגוף מסתגל לתנאי סביבה חדשים, ומפתח אפשרות חיים בסביבה נגיפית.
ב ההוכחה להתפתחות החיים ההכרה וההבנה בסיבות מכוחם מתפתח העולם יש בה בכדי לערער את התפיסה בדבר מציאות בורא עליון, הנה כשם שאדם כעור דור רביעי לו יתפתח ליצור יפה תואר, כשם שילד אינו דומה לאביו אלא למעט מהדור המייסד ומעט מן הדור הבא הנוסד. כך במידה אפשר שמולקולה חד תאית וכן הלאה תתפתח ברבות הזמן של מיליוני תולדותיה לאנושות ההולכת על גפיה היום. לתורת האבולוציה ישנם מתנגדים בשתי חזיתות האחד מדעית השואלת ומקשה מכח שאלות אבולוציוניות אלו ואחרות, היריבה האחרת של תורת האבולוציה ואולי היריבה הגדולה שלה, היא ההשקפה האמונית הדוגלת באל עליון שברא הכל יש מאין בכוונה ובתבונה. ביקורת זו אינה תלויה בדת זו או אחרת וכלל הדתות מיחסות סתירה עצומה לתפיסה האמונית בדבריו של דארוין. ברצוני להאיר כמה היביטים בראי המחלוקת האמונית הזו.