שיטות מחקר א

תקציר העבודה

מטלת מנחה )ממ"ן( 14 – חובה! הקורס: 10285 – שיטות מחקר א חומר הלימוד למטלה: יחידה 6
מספר השאלות: 4
משקל המטלה: 8 נקודות סמסטר: 2013 ב מועד אחרון להגשה: 24.5.2013
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
·שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס ·שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" הקדמה לשאלות 3-1
לחוקר הייתה תיאוריה, כי מידת האופטימיות שמגלים הורים בחינוך ילדיהם, משפיעה על מידת האופטימיות של הילדים: ככל שההורים אופטימיים יותר ביחסם לחיים, כך גם הילדים, ולהיפך.
החוקר יזם תכנית טיפול במטרה לעודד אופטימיות אצל הורים, וערך מחקר כדי לבדוק אם תכנית זו אכן מעלה את רמת האופטימיות של הילדים.
בתחילת המחקר העביר החוקר שאלון אופטימיות למדגם של זוגות הורים הנשואים 10 שנים, ולהם שני ילדים. לאחר מכן, לצורך תכנית הטיפול, חילק את זוגות ההורים באופן מקרי לשתי קבוצות: א, ב.
לשתי הקבוצות נתן טיפול קבוצתי העוסק ביחסי הורים-ילדים, במשך חצי שנה, במפגש שבועי בן שעתיים. בקבוצה א, אך לא בקבוצה ב, חלק מזמן הטיפול התמקד בעידוד אופטימיות.
בתום מחצית השנה העביר שוב החוקר להורים את שאלון האופטימיות -זאת במטרה לבחון האם אכן ההורים מקבוצה א אופטימיים יותר מאשר ההורים מקבוצה ב. ואכן נמצא הבדל בין ההורים משתי הקבוצות )אחרי הטיפול(, כפי שמתואר בשרטוט הבא:
– – – | | · · · קבוצה א' קבוצה ב' אחרי הטפול לפני הטפול
3 0
2 0
1 0 רמת אופטימיות של ההורים מנהל עסקים מטלת מנחה מספר מנהל עסקים בקרס שיטות מחקר א שמספרו
1 0285
שאלה
1 א.      משתנה בלתי תלוי תאורטי – טפול קבוצתי המתמקד בעידוד אופטימיות בקרב הורים. משתנה בלתי …