קלאסיקה בחקר התקשורת: מבט מחודש

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 947

תקציר העבודה

ממ"ן 11- קלאסיקה בחקר התקשורת- מבט מחודש
1 . א. על פי לזרספלד ומרטון, אלו הם תפקודי (השלכות) של תקשורת ההמונים:
*הענקת מעמד לאישים ולסוגיות ציבוריות- כאשר אנשים, ארגונים, מדינות או סוגיות מופיעים באמצעי התקשורת, מעמדם בעיני הציבור עולה. מדובר למעשה במעגל קסמים- אם מישהו חשוב הוא יופיע באמצעי התקשורת, וכשהוא מופיע באמצעי התקשורת הוא הופך לחשוב. כאשר אותם אנשים המופיעים באמצעי התקשורת ממליצים על מוצר מסוים, יוקרת המוצר עולה משום שאנשים אלו נתפסים כמבינים, וגם יוקרתם בעצמם עולה, משום שאם הם מופיעים באמצעי התקשורת הרי שדעתם נחשבת.  יוקרתם עולה בעקבות המותג. *אכיפה של נורמות חבתיות-  אמצעי התקשורת יכולים לחשוף מצבים בהם מתקיימת סטייה מהנורמה (למשל שחיתות פולטית או גילויי עריות) ולגרום לתחילתה של פעילות מאורגנת לשיפור המצב. הציבור עשוי להיות סובלני כלפי חריגה, אך כאשר היא נחשפת באמצעי התקשורת הוא מרגיש צורך לנקוט עמדה ולתקן את המצב בו הנורמה נפגעה.
*סימום (נרקוטיזציה)-החשיפה הרבה לתכני התקשורת, גורמת לצופה להרגיש שהוא מעודכן אך לא לפעול. עודף התכנים התקשורתיים מקהים את חושיו של הצופה ובמקום לפעול לשינוי המצב הנחשף בתקשורת הוא רק מתעדכן בנעשה בחוץ. מנהל עסקים נק'. ב. סוגיה אחת שקיבלה מעמד בעקבות חשיפתה בתקשורת ההמונים, היא מחאת האוהלים- סוגיה זו, שבמרכזה עמדה מחאה בנושא צדק חברתי ודרישה לשיפור התנאים החברתיים והכלכליים בארץ ישראל, הפכה לנושא החם בו עסקו במשך מספר חודשים. בעקבות החשיפה התקשורתית הרבה,…
ציון: 87.