פרוייקט בארגונומיה

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1910
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תקציר מנהלים דו״ח הנדסי זה עוסק בניתוח ההיבטים הארגונומיים של מוצרים ובחקר יחסי הגומלין בין בני האדם לסביבתם.
מטרת הדו"ח הינה ניתוח מוצרים מבחינת ההיבטים הארגונומיים אשר נדרשים להתאים לצורכי המשתמשים, תוך התייחסות לשלב תכנון המוצרים שבו נלקחו בחשבון יכולות, מגבלות וצורכי אוכלוסיית היעד. את מטרה זו אשיג באמצעות הידע אשר רכשתי בקורס ארגונומיה על ניתוח מוצרים והערכתם על בסיס היבטיו הארגונומיים המוצלחים או הכושלים לשימוש אנושי.
לאחר בחינת מספר מוצרים, שני המוצרים שנבחרו, המוצר האחד כושל מבחינת היבטיו הארגונומיים ואילו השני מוצלח:
המוצר הראשון: כובע בטיחות המיועד לעבודות בשטח בתנאי סיכון.
המוצר השני: רתמת בטיחות המיועדת לעבודות בגובה רב.
  בכדי להצדיק את בחירתנו במוצרים אלה כמוצלח או כושל לשימוש אנושי, ניתחתי את הקריטריונים הבאים:
1.                   פונקציונאליות.
2.                   בטיחות.
3.                   גורמי סיכון.
לאחר שלב ניתוח המוצרים ובחינת התאמתם לשימוש אנושי, מצאתי שרתמת הבטיחות הינו המוצר כושל מבחינת שימוש אנושי בשל מספר סיבות:
1.                                                                                                                                                                                                                לחץ על אזור הירכיים שעלול להוביל לבעיות בזרימת דם בשימוש לאורך זמן.
2.                                                                                                                                                                                                               מחסור בתמיכה מספקת באזור הגב שיוצר מתח בשרירי הגב העליון והתחתון .
3.                                                                                                                                                                                                               מצב כפיפה טבעית בשימוש אשר יוצר לחץ על עמוד השדרה.
לעומת זאת, המוצר המוצלח מבחינת שימוש אנושי הוא כובע הבטיחות. הכובע הינו מן המתקדמים בתעשייה ונותן פתרון יעיל ובטיחותי לקשיים שונים אשר עלולים לסכן את קהל היעד של המוצר.
עבור המוצר הכושל, רתמת הסנפלינג, נמצא כי מבחינת היבטיו הארגונומיים יתכנו שיפורים אשר יהפכו את השימוש האנושי לבטוח ויעיל יותר:
1.                                                                                                                                                                                                                                     השלמת גב המוצר לגב מלא מבד קשיח אשר יציע תמיכה רחבה יותר לגב המשתמש
2 .                                                                                                                                                                                                                                     הרחבת רתמות הירכיים לרוחב משפטים ס"מ לפיזור הלחץ על הירכיים שימוש בציוד ארגונומי מסייע ליעילות בסביבת המשתמשים, עשוי למנוע בעיות בטיחותיות ובעיקר שומר על בריאות המשתמש.