הצעת תזה-השפעת הפרטה על מחויבות ומוטיבציה לארגון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6689
מספר מקורות 74

תקציר העבודה

השפעת הפרטה על מחויבות ומוטיבציה לארגון  מבוא
רציונל המחקר סקירת ספרות
1 .      הפרטה
2 .      הפרטת שירותי הרווחה הממלכתיים בישראל
3 .      מחויבות ארגונית, Organizational Commitment
4 .      מוטיבציה לעבודה, Work Motivation
1 .         תיאורית הצרכים של המוטיבציה  Maslow,
1 943,
2 .         תאוריית העצמה של McClelland 1961
3 .         תיאוריות קוגניטיביות תאוריית ההוגנות  Equity Model תאוריית הציפייה  The Expectancy model התיאוריה של עיצוב העבודה Job Design Model תיאוריה המוטיבציה ההיגיינית של הרצברג The Motivator – Hygiene Theory
4 .
התיאוריה של האפיון המקצועי Job Characteristic Model, 5.      שביעות רצון משכר עבודה סיכום ודיון ביבליוגרפיה ההפרטה כחלק משינוי ארגוני מעורר תחושות קשות בקרב צוותי העובדים, החשים, בדרך כלל שחוסר המידע לגבי משמעויות ההפרטה מהווה עבורם איום על המשך העסקתם ועל יציבותם הכלכלית, ועלול לפגוע בעתידם התעסוקתי אשר אליו התרגלו במשך שנות עבודתם.
שאלות רבות נשאלו באשר למימוש תהליך ההפרטה והשפעתו על מכלול של גורמים, ביניהם השפעתו על כוח האדם המחקרים בספרות דנים במשתנים כמו מוטיבציה מחויבות ושביעות רצון של העובדים.
משתני המחקר הם: הפרטה כמשתנה הבלתי תלוי המסביר את שני המשתנים התלויים שהם: המחויבות הארגונית של העובדים, והמוטיבציה של העובדים.וזאת דרך המשתנה המתווך שהוא: שביעות הרצון מרמת השכר של העובדים.
מטרת המחקר תהייה לבחון האם יש קשר בין תהליך הפרטה ל 2- המשתנים התלויים שהם מוטיבציה של העובדים ומחויבות העובדים לעבודה, דרך המשתנה המתווך שהינו שביעות רצון משכר העבודה.
במחקר, שעשתה שריג (2004 ), היא בדקה את הגורמים המשפיעים על היקף ההפרטה ברשויות המקומיות, ומסקנתה היא, שהשיקול הפוליטי גבר על השיקול הכלכלי בכל החלטה להפריט שירותים ברשות המקומית. מכאן שישנה הטיה ברורה על רקע יחסי העבודה או יחסי הכוחות הפוליטיים בהחלטה להפריט דבר המעיב על הסיכויים שההפרטה תיתן מענה טוב יותר לשירותים הניתנים על ידי הסקטור הזוכה בהפעלת השרות. בנוסף, טוענים המתנגדים שההפרטה תביא לפגיעה בעובדים אשר יעברו תהליכי הפרטה וזעזועים בתהליך (קטן 2001).