ניתוח הקמפיין הפרסומי של Skype (ציון 90)

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1686
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

רקע
בעבודה זו אנתח את הקמפיין הפרסומי של Skype. סקייפ הוקמה בשנת 2003 ע"י שני אנשי עסקים מסקנדינביה שחברו לשני מתכנתים אסטוניים על מנת ליצור תוכנה מבוססת טכנולוגיית VoIP, שבאמצעותה ניתן יהיה להתכתב, לטלפן ולערוך שיחות וידיאו באינטרנט.                                                                                                 משתמשי התוכנה יכולים לנהל ביניהם, הן מהמחשב והן באמצעות אפליקציה בטלפון הסלולארי, שיחות בחינם, להתקשר למספרי טלפון רגילים עבור תשלום(SkypeOut), לקבל שיחות ממספרי טלפון רגילים (SkypeIn), לקבל הודעות דואר קולי ולשתף קבצים. התוכנה הורדה כ-700 מיליון פעמים, ביניהם נמנים 10 מיליון משתמשים המשלמים עבור השירותים הלא-חינמיים שלה.  ביולי 2011 נרכשה החברה ע"י מיקרוסופט תמורת 8.5 מיליארד דולר.
     מקור:
גלובס, 2012
ניתוח התחרות הקיימת בקטגוריה לא מעט מאמרים דנו בשנים האחרונות בשאלה האם סקייפ הינה רשת חברתית או לא.                                      בשל היותה תוכנה רבגונית ניתן לחלק את התחרות למספר קבוצות: הראשונה היא מול השחקניות בשוק ה-VoIP התחרותי מאוד אשר החברות המובילות בו הינן סקייפ, Vonage ו-AT&T שכולן רוצות להוביל בקטגוריה. תעשייה זו הינה יחסית חדשה אך נמצאת בצמיחה מתמדת ושוויה כ-13 ביליון דולר.                                                    כאשר מסתכלים על מתחריה בקטגוריית השיחות הבינלאומיות נמצאת החברה עם נתח של 19.8% (נכון לשנת 2010) ולמעשה שולטת גם בענף זה. בנוסף, בשל ערכיה המוספים של התוכנה, רבים נוטים לשייך את סקייפ גם לקטגוריית הרשתות החברתיות בה  פייסבוק הינה השחקן המוביל כיום עם למעלה מ-950,000,000 משתמשים ורווחים של כ-3.55 ביליון דולר.