תרגום מאמר: Attas, D. (1999). What's wrong with "deceptive" advertising?
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | אתיקה, מוסר, פרסום, פרסום מטעה, צרכנות |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 2543 |
תקציר העבודה
מה הבעיה בפרסום "מטעה"?/ דניאל אטאס (1999) Attas, D. (1999). What's wrong with "deceptive" advertising? Journal of Business Ethics 21 (1):49 – 59
שאלת ההטעייה כמעט ולא קיבלה התייחסות בספרות, למרות שמן הראוי לחשוב שכפי שישנה בעייתיות רבה בהטעייה ובמרמה באופן כללי, כך אמורה להיות בעייתיות רבה בפרסום מטעה בפרט. ההגדרה המשפטית ל"פרסום מטעה" מתייחסת אך ורק לנקודת המבט של הצרכן (האדם הסביר) ומזניחה את המפרסם המטעה, ולכן לא מתייחסת לסוגייה של פרסום המטעה במכוון.
מטרת מאמר זה היא גם לבקר את ההגדרה המשפטית הרווחת ואת גם את הבסיס המוסרי העומד מאחוריה ולהציע מודל אחר, נורמטיבי, הלוקח בחשבון את פגיעת הפרסום המטעה על החברה בכללה.