1 . בגיל הילדות (6-12 שנים) ע"פ פיאזה חל שינוי איכותי בחשיבה של ילדים, חלה נקודת מפנה, מעין קפיצת מדרגה מחשיבה קדם אופרציונלית שהיתה להם בגיל הגן לעבר חשיבה אופרציונלית קונקרטית ז"א חשיבה שמתבססת על הגיון, חוקיות הגיונית ולוגית.

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1316

תקציר העבודה

ממ"ן 16
1 . בגיל הילדות (6-12 שנים) ע"פ פיאזה חל שינוי איכותי בחשיבה של ילדים, חלה נקודת מפנה, מעין קפיצת מדרגה מחשיבה קדם אופרציונלית שהיתה להם בגיל הגן לעבר חשיבה אופרציונלית קונקרטית ז"א חשיבה שמתבססת על הגיון, חוקיות הגיונית ולוגית.                                      בשלב החשיבה קדם אופרציונלית מתחילה להתפתח ההבנה על כלים כמותיים יחד עם זאת ילדי הגן לא משמרים, לא מבינים את מושגי השימור כמו שימור מסה, שימור מספר, שימור אורך משום המגבלות המרכזיות והם: בעית מראית אל המול המציאות והמרכוז אשר מגבילות את הידע שלהם על כמויות{לראייה, הניסוי של פיאזה על שימור נפח נוזל שמוכיח שילדים בגין הגן מתחילים לרכוש את מושג שימור זה, מוכיח גם כי הילדים בגיל הגן הולכים שולל אחרי מראה הנוזל בכוס הגבוהה – בעיית מראית אל מול המציאות והתמקדותם בהיבט אחד בלבד של הגירוי (הגובה שאליו מגיעים המים) – בעיית המרכוז}.  עם זאת, יכולתם של הילדים בגיל הגן היא נקיטה בכללים עקביים להערכת כמויות והיא משתפרת בתוך גיל הגן תוך למידה ותפיסה אינטואטיבית על …