עיקרי תנועת כך ודרכי פעולתה כמבטאים גזענות

מוסד לימוד
מקצוע ,
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1679
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית סדנת קריאה וכתיבה אקדמית ב' שנה"ל תשע"ג, סמסטר ב' עבודת גמר תנועת כ"ך ודרכי פעולתה כמבטאים גזענות המרצה: מגיש: תאריך: תוכן עניינים
מבוא. 1
פרק א' – שיח הגזענות על פי אלבר ממי וחגי הורוביץ. 2
פרק ב' – עיקרי המצע של תנועת כ"ך ודרכי פעולתה. 4
1 – דרכי הפעולה של תנועת כ"ך  4
2 – המצע של תנועת כ"ך לבחירות  4
פרק ג' – עיקרי תנועת כך ודרכי פעולתה כמבטאים גזענות. 6
סיכום.. 7
רשימת מקורות:. 8
מבוא
גזענות מצויה בחיינו באופן יום יומי, לעיתים באופן גלוי ולעיתים נסתר. הגזענות טבועה בטבע האדם, בדרך כלל גם באלה הטוענים כנגדה. ההיסטוריה האנושית ידעה מחיקת עמים בעקבות מנהיגים בעלי תפיסה פילוסופית גזענית. מדינת ישראל היא מדינה מעורבת וחיים בה מגוון עדות מרשים, עולי מזרח אירופה, ברית המועצות, צפון אפריקה, אתיופיה שכן רובם עלו לארץ ישראל בשל היותם יהודים או בעלי זיקה ליהדות. במדינת ישראל חיים גם אנשים ערבים, נוצרים ועוד. המציאות בה אזרחי מדינת ישראל חיים יכולה להאיץ את תופעת הגזענות בשל אירועים שונים בעלי אופן גזעני בין התרבויות. מדינת ישראל קמה על חורבות התיישבות ערבית מה שיצר ויכוח ארוך שנים בשאלת ההתיישבות היהודית וקביעת גבולות המדינה.
הרב מאיר כהנא הקים את תנועת כ"ך שהרעיון המרכזי שלה היא שמירה על מדינת ישראל יהודית גם בדרכים לא דמוקרטיות וכפייה יהודית על אזרחיה. בשל תפיסה זו פעילי תנועת כ"ך התנהלו באופן לא תקין ולא לגיטימי במדינה הנחשבת לדמוקרטית ולימים תנועה זו הוצאה מהחוק בשל מאפייני התנהלות גזעניים כלפי תושבי מדינת ישראל שאינם יהודים.
מטרת העבודה היא הגדרת המושג גזענות על בסיס מקרים מההיסטוריה האנושית. אבחן את המצע של תנועת כ"ך בעת התמודדותה לכנסת ואנתח את דרכי פעולת התנועה כמבטאת גזענות והאם יש ממש בהאשמות על תנועת כ"ך כתנועה גזענית.