ניהול הנשיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1421

תקציר העבודה

ציון:  94
עבודה טובה מאוד! ממ"ן 11
שאלה 1[m1]  התפיסה השיווקית בה נוקטת Brimag היא תפיסת השיווק ההוליסטי. תפיסה זו מבוססת על פיתוח, עיצוב ומימוש של תוכניות שיווק, תהליכים ופעילויות, מתוך הכרה ברוחב היריעה ובמערכת קשרי התלות ההדדיים. שיווק הוליסטי מכיר בכך ש"הכל חשוב" בשיווק – ושבד"כ נדרשת ראייה ריבה ומשולבת.
לשיווק ההוליסטי ארבעה מרכיבים:
שיווק יחסים – פיתוח יחסים עמוקים ומתמשכים עם כל האנשים או הארגונים העשויים להשפיע במישורין או בעקיפין על הצלחת פעילויות השיווק של החברה. מטרתו היא בניית יחסים ארוכי טווח ומספקים הדדית עם צדדים חשובים, לקוחות, ספקים, מפיצים ושותפי שיווק אחרים, כדי להשיג מהם עסקים ולשמור עליהם.
שיווק יחסים בונה קשרים כלכליים, טכניים וחברתיים בין הצדדים.
בסיפור המקרה, חברת Brimag, יבואנית ומשווקת מוצרי חשמל, יוצרת קשרים כלכליים עם מס' גורמים. [m2]  בכך שמפרסמת קמפיין "LG באהבה לקהילה", הרי שמפרסמת את חברת LG. כיוון שLG הנה יצרנית של מוצרי חשמל ישנו אינטרס ברור של שתי החברות בשיתוף פעולה ארוך טווח, כך שBrimag תשווק את מוצרי של LG ויהיה רווח משותף לשני הצדדים.
"LG באהבה לקהילה… LG6motion הנה מכונת כביסה בעלת טכנולוגיה חדשנית-" בכך שהקמפיין קורא לתרום לארגון פתחון לב, נראה כי נוצרים יחסים גם עם ארגון זה.
אמנם אין בהכרח רווח כלכלי לBrimag מיחסים אלו, אך ישנו רווח מסוג אחר; הכרה, מוניטין חיובי ואולי אף הקלות במס עקב עיסוק בתרומה לקבילה. לארגון פתחון לב ישנו רווח כלכלי ברור מיחסים אלו, מכאן שירצו הצדדים לשמר את היחסים לטווח ארוך.
"…
הבגדים ישמשו לסיוע לנזקקים בשיתוף ארגון פתחון לב" כל הקמפיין מתקיים במתחם G סינמה סיטי בראשל"צ, ככל הנראה לא במקרה. קמפיין מסוג זה יתרום רבות למוניטין החיובי של רשת מתחמי G, וחברת Brimag מצידה, נהנית מזמינות המיקום המרכזי ואף סביר להניח מהנחה משמעותית בעלויות שכירות המקום. גם במקרה זה, שני הצדדים מרוויחים על כן ישנו רווח הדדי ואינטרס בשמירה על יחסים ארוכי טווח.
"בואו למתחם G סינמה סיטי ראשון לציון, תרמו את הבגדים הישנים-" מלבד מכונת הכביסה, גם אבקת כביסה של חברת אריאל ניתנת במתנה. כך בעצם, מפרסמת Brimag גם את אריאל בדומה לLG. אמנם אין קשר ישיר בין תחום העסוק של שתי החברות, אך שתיהן ככל הנראה חברות גדולות ומבוססות בין היתר גם כלכלית, … …
 [m1]21 נקודות הימנעי מתשובות ארוכות מידי…
 [m2]כל הדוגמאות שהבא ת מעידות על שיווק משולב חיצוני.
אין בהן עדות ליצירת מערכות יחסים ארוכי טווח. מדובר על שיתוף פעולה נקודתי – זה מתאים לעקרון השיווק המשולב החיצוני.