הקשר בין דרבון העובדים למאמץ יתר ליכולת להתמודד עם מתח ולחץ בעבודה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1900
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

הקשר בין דרבון העובדים למאמץ יתר ליכולת להתמודד  עם מתח ולחץ בעבודה מרצה:
יוני 2013
מבוא: במחקר זה הוגדר המושג לחץ, מספר דברים עיקריים היכולים לגרום ללחץ והשפעת דרישת המעבידים למאמץ יתר על יכולת העובדים להתמודד עם מתח ולחץ בעבודה על פי מחקרים שנעשו בעבר. במחקר זה נבדק האם אכן ישנו קשר סטטיסטי בין דרבון יתר על ידי המעבידים בעבודה למתח ולחץ על העובד.
נושא המאמר הוא חשוב, היות ועל ידו מתברר, האם נכון לדרבן את העובדים למאמץ יתר בכדי להגיע לתפוקה מקסימלית ולמניעה מבטלה, מבלי להגביר באופן משמעותי הרגשת מתח ולחץ בעובד, או שאין זה נכון, מאחר והתפוקה עלולה לקטון לטווח הארוך, מהסיבה שהעובדים עלולים להיכנס למתח ולחץ נפשי ולהפחית בתפוקה ואף להפסיק לעבוד לגמרי.
השערת המחקר היא, שקיימת תלות בין דרישת המעבידים למאמץ יתר ללחץ ומתח שנגרם לעובד בעקבות כך, וכמו שנראה ממסקנות חוקרים קודמים, שצוינו במאמר זה. תוצאות הבדיקות מראות שאין קשר סטטיסטי בין דרישות המעבידים להספק גדול יותר בעבודה לבין המתח והלחץ הנגרם מכך. מכיוון שכך, ניתן להסיק שאין לכאורה שום בעיה לדרוש מהעובד להגיע לתפוקה מקסימלית ולהימנע מבטלה, ודרישה זו אינה גורם מוכח להיווצרות של מתח ולחץ אצל העובד. יש במאמר זה אם כן מהפך בחשיבה, שלמרות שבמושכל הראשון היינו אומרים, שוודאי דרבון העובדים למאמץ יתר מגביר באופן ישיר מתח ולחץ אצל העובד, התגלה על ידי אמצעים אמפיריים, שאין קשר מוכח בין שני המשתנים. לכן לפי מסקנת מחקר חדשני זה, מומלץ למעסיקים לשקול ברצינות האם לדרבן את העובדים למאמץ יתר, כדי למקסם את התפוקה בעבודה. הנושא הנבדק מתבסס על שלושה מאמרים שהגדירו וניתחו מאפייני לחץ והגורמים אליו. כל אחד מהמאמרים מציג באופן שונה מהי הגדרתו של המושג לחץ, וכיצד דרבון העובדים למאמץ יתר משפיע על המתח והלחץ שנגרם לעובד בעקבות כך.