סימינריון בחינוך , בנושא קשיים ומוגבלות שעומדות בפני המורה המתחיל

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 4098
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר אין ספק שתחילת הדרך בהוראה נחשבת כתקופה החשובה ביותר בתהליך ההתעשרות למורה , חשובה אפילו יותר מאיכות ההכשרה האקדמית של המורה בתקופת הכשרתו .
" הסתגלותו והתנהגותו בשלב ההוראה בחייו של המורה המתחיל , היא פונקציה של מאפיינים אישיותיים וסביבתיים "  ( קליבנוב , 1984 :4 ) .
במחקר האיכותני זה יבדקו את הקשיים שעומדים בפני המורה המתחיל , כך שאוכלוסיית המחקר היא מורים חדשים במערכת , משנה עד שלוש שנים , מאוכלוסייה ערבייה ממחוז צפון .שאלת המחקר המרכזית היא : " איך יכולים להתגבר או להפחית את הקשיים של המורה המתחיל ? " , המשתנה הבלתי תלוי במחקר זה הוא " שנות ההתחלה בהוראה " , המשתנה התלוי הוא " הקשיים שעומדים בפניו" . מטרות המחקר:
1- להכיר מה הם הקשיים והסיבות לקשיים .
2- לחפש על פתרונות  כדי להתרחק מהקשיים .
3- המטרה העיקרית היא ללמוד מניסיונות המורים שנכשלו בעבודתם.
הנושאים המרכזיים שהולכים לדון בהם במהלך העבודה : הקשיים וסיבות הקשיים העיקריים ,מידת התמודדות המורה המתחיל עם הקשיים בתחילת העבודה , ובסוף יוצגו פתרונות או שיטות להפחית קשיי המורה המתחיל.
השאלון והראיון הם חלק חשוב במחקר זה , השאלון יכלול שאלות פתוחות שיתחלקו לקבוצה של מורים מתחילים בשלוש השנים הראשונות כמו שנ"ל .
תאריך ההגשה: 18.10.2012
תוכן עניינים
1 -2      י                                       מבוא                                                      סקירת ספרות                                         3-13
                                 מתודולוגיה                                          מנהל עסקים-משפטים                                    ממצאים                                             16-19
                                דיון ומסקנות                                          20-23
                                   סיכום                                                  
2 4-
5                                  ביבליוגרפיה                                            26-27