סימינריון בחינוך , בנושא קשיים ומוגבלות שעומדות בפני המורה המתחיל
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | המורה המתחיל, מוגבלות, קשיים |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 4098 |
מספר מקורות | 12 |
תקציר העבודה
תקציר אין ספק שתחילת הדרך בהוראה נחשבת כתקופה החשובה ביותר בתהליך ההתעשרות למורה , חשובה אפילו יותר מאיכות ההכשרה האקדמית של המורה בתקופת הכשרתו .
" הסתגלותו והתנהגותו בשלב ההוראה בחייו של המורה המתחיל , היא פונקציה של מאפיינים אישיותיים וסביבתיים " ( קליבנוב , 1984 :4 ) .
במחקר האיכותני זה יבדקו את הקשיים שעומדים בפני המורה המתחיל , כך שאוכלוסיית המחקר היא מורים חדשים במערכת , משנה עד שלוש שנים , מאוכלוסייה ערבייה ממחוז צפון .שאלת המחקר המרכזית היא : " איך יכולים להתגבר או להפחית את הקשיים של המורה המתחיל ? " , המשתנה הבלתי תלוי במחקר זה הוא " שנות ההתחלה בהוראה " , המשתנה התלוי הוא " הקשיים שעומדים בפניו" . מטרות המחקר:
1- להכיר מה הם הקשיים והסיבות לקשיים .
2- לחפש על פתרונות כדי להתרחק מהקשיים .
3- המטרה העיקרית היא ללמוד מניסיונות המורים שנכשלו בעבודתם.
הנושאים המרכזיים שהולכים לדון בהם במהלך העבודה : הקשיים וסיבות הקשיים העיקריים ,מידת התמודדות המורה המתחיל עם הקשיים בתחילת העבודה , ובסוף יוצגו פתרונות או שיטות להפחית קשיי המורה המתחיל.
השאלון והראיון הם חלק חשוב במחקר זה , השאלון יכלול שאלות פתוחות שיתחלקו לקבוצה של מורים מתחילים בשלוש השנים הראשונות כמו שנ"ל .
תאריך ההגשה: 18.10.2012
תוכן עניינים
1 -2 י מבוא סקירת ספרות 3-13
מתודולוגיה מנהל עסקים-משפטים ממצאים 16-19
דיון ומסקנות 20-23
סיכום
2 4-
5 ביבליוגרפיה 26-27