כיצד יו טיוב שינתה את פני תעשיית המוזיקה בנוגע לגילוי אמני מוזיקה חדשים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 6642
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

כיצד יו טיוב שינתה את פני תעשיית המוזיקה בנוגע לגילוי אמני מוזיקה חדשים תאריך הגשה: 21.10.2012
תוכן עניינים:
מבוא -..3
סקירת ספרות –4
חלק א'- תיאור מקרי הבוחן -4-5
חלק ב'- תיאוריה -6-8
דיון –9
ראשיתה של תעשיית המוזיקה והשינויים שחלו בה 9-10 מוזיקה בעידן YouTube -.10-11
הקשיים במעבר מאמן חובבן לאמן מקצועי והחתמה בחברת תקליטים -11
ניפוץ המיתוס -.11-13
אמנים החלו את הקריירה ביו-טיוב -13-16
לייבלים שמחתימים אמנים מיו-טיוב בלבד –16-17
תכניות טלוויזיה המשתמשות ביו-טיוב לאיתור כישרונות חדשים -…18-19
סיכום -20 רשימה ביבליוגרפית –21-22
תודות לפלאי המדיה החברתית, כיום ציידי כישרונות נוטים יותר למצוא את הדבר הגדול הבא ברשתות החברתיות מאשר בברים אפופי עשן. בעבר הלא רחוק MySpace היה המקום להתגלות. מאז ש-YouTube תפס תאוצה, יותר ויותר אמני מוזיקה חובבנים הבינו שזהו המקום החדש להתפרסם, בין אם אתה רוקר, נסיכת פופ או זמר אופרה שואף. כיום זה נראה ברור כי העלאת סרטון חובבני לאתר יו-טיוב עשוי להשתלם. ב-5 השנים האחרונות אנו שומעים על אמנים מוכשרים שמצאו תהילה דרך אתר שיתוף הווידיאו. מיותר לציין את החלוץ הראשון, ג'סטין ביבר (Justin Bieber), שהתגלה ביו-טיוב על ידי צייד כישרונות שבהמשך גם סידר לו פגישה אישית עם אמן ה-R&B- Usher. בעקבות פגישה זו הוחתם ביבר בחברת התקליטים שמייצגת את אשר והשאר הוא היסטוריה.
בעבודה זו אציג את התופעה ההולכת והגוברת בה יו-טיוב, אתר לשיתוף קבצי ווידאו, משמש כזירה רוחשת וגועשת לאיתור וגילוי אמני מוזיקה. התופעה הנדונה משפיעה ומשנה את תעשיית המוזיקה כולה מבחינת החתמת אמנים חדשים. הדגש בעבודה זו הוא על הצגת השינוי, התהליך וההתפתחות של התופעה בתקופת זמן נתונה. העבודה תכלול מקרי בוחן שונים של מוזיקאים שהתגלו ביו-טיוב, תכניות טלוויזיה שמנצלות את האתר כפלטפורמה לאיתור אמנים חדשים וכן לייבלים שהוקמו במטרה למצוא את הכוכב הבא שלהם ביו-טיוב. עם זאת, אסביר מדוע לטעמי תהילה וירטואלית זו הינה חסרת תועלת ללא חברת תקליטים שתמנף לאותם כוכבים אנונימיים קריירה מוזיקלית.