משאבי אנוש תרגיל 1

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1192

תקציר העבודה

מבוא
לניהול משאבי אנוש תרגיל מספר 1  – ניתוחי עיסוק וגיוס שאלה 1-  ניתוח עיסוק- תיאור ודרישות תיאור התפקיד: ·         רשימת החובות ותחומי האחריות- תכנון (הגדרת יעדים, מטרות וסטנדרטים של עבודה, הטמעת תוכנית עבודה תוך חיזוי ובקרה), ארגון (ניהול משימות, חלוקת סמכויות, הגדרת צינורות דיווח), הובלה (שמירה על מוראל ומוטיבציה להצלחה), בקרה (מעקב תוצאות, השוואת ביצוע מול יעד, בקרת תשומות-תפוקות) וניהול אנשים (הגדרת תפקידים, מיון וקליטת עובדים, הדרכת עובדים וחניכה, פיתוח עובדים, הערכת ביצועי העובדים, תגמול ותמרוץ עובדים, פיטורין).
·         אופן הדיווח- מיקומו של מנהל המחלקה יהיה מתחת למנכ"ל ולו הוא ידווח באמצעות פגישות פנים אל פנים תוך כדי מתן עותק בכתב. ·         תנאי העבודה- למנהל המחלקה יהיה משרד משלו. ·         סמכויות הממונה- מנהל זה יהיה אחראי על יעדי העובדים והנעתם, אך לא על השכר. כמו כן מנהל זה יוכל להחליט על מתן הנחות ושינוי מבצעים.
·         משימות ומטלות- ראו ברשימת ה-'חובות ותחומי האחריות', כאשר משימות ומטלות אלו יבצע המנהל באופן שוטף. ·         כלי עבודה- המנהל ייעזר במחשב אשר יהיה ממוקם במשרדו על מנת לנתח נתונים, לפיכך יצטרך המנהל להיות בעל מיומנות וידע בנושא זה.
·         תנאי העבודה- עבודתו של מנהל המחלקה תהיינה במשרה מלאה על בסיס קבוע. הוא יהיה מנהל יחיד אשר יהיה ממונה של שני הצוותים כאשר הוא יישב במשרד משלו, לא רחוק משאר העובדים (על מנת לאפשר נגישות). בנוסף, מנהל זה יקבל תגמול על פי ביצוע כאשר עלייה באחוז המכירות (שיקבע מראש) תעלה לו את השכר באופן זמני.
·         סטנדרט ביצוע- יעדיו של המנהל הינם קידום מכירות ושימור לקוחות. יעדיו של המנהל יקבעו על ידי המנכ"ל, כאשר הם יחולקו ליעדים לטווח הקרוב ויעדים לטווח הרחוק. יעדים אלו, יהיה ניתן למדוד כמותית בכל חודש. מהמנהל מצופה לעבוד בצוות תוך כדי לקיחת מנהיגות ויוזמה אשר יבואו לידי ביטוי בהנעת העובדים.
דרישות התפקיד: ·         ידע (K)- מנהל המחלקה יהיה בעל השכלה בתחום הניהול ובעל מומחיות בתחום ניהול משאבי האנוש. על מנהל המחלקה להיות בעל ידע ביכולת מכירה ושימור לקוחות, בשימוש בתוכנות לניהול לקוחות ומכירות, ועליו לדעת לעבד מידע ונתונים.
·         מיומנויות (S)- על מנהל המחלקה להיות בעל יחסי אנוש ותקשורת בין אישית טובים, בעל יכולת שכנוע וכריזמה. כמו כן, למנהל צריכות להיות מיומנויות מחשב ועליו להיות בעל ניסיון תעסוקתי בתחום, תוך דגש על מכירה ושימור לקוחות. בנוסף, עליו להיות בעל מיומנויות בפתרון בעיות, הובלה והנעת עובדים.
·         תכונות (A)- על מנהל המחלקה להיות אדם המכבד את זולתו, אשר מסוגל לעבוד עם כל אדם ולא משנה מאיזה דת, מין, גזע או מוצא הוא. עליו להיות אדם נחמד, נעים וסימפטי אשר מקרין חיוביות וקבלה.
עליו להיות כריזמטי ובעל אישיות המתאימה להובלה. כמו כן, עליו להתעניין בתחום המכירה והשימור, ולהיות בעל אוריינטציה למכירה ושימור לקוחות.
·         התנהגויות- על המנהל להיות בכל תקשורת בין אישית טובה, עליו להיות מהיר ולהיות מסוגל לקבל החלטות במהירות. בנוסף, עליו לנהוג על פי סגנון ניהול משתף אך סמכותי. בנוסף, מהמנהל ישנה דרישה להיות מוכן לעבוד שעות נוספות בעת הצורך.
שאלה 2- תהליך העבודה…