הצעת מחקר-לימוד אקטיבי ולימוד פסיבי לרכישת מיומנויות חברתיות ותקשורתיות בקרב ילדים עם אוטיזם

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4450
מספר מקורות 86

תקציר העבודה

הצעת מחקר לימוד אקטיבי ולימוד פסיבי לרכישת מיומנויות חברתיות ותקשורתיות בקרב ילדים עם אוטיזם תוכן עניינים
מבוא
סקירת ספרות אוטיזם כשירות תקשורתית לימוד אקטיבי שאלות והשערות המחקר שיטת המחקר סיכום ביבליוגרפיה לילדים עם אוטיזם יש קשיים באינטראקציה חברתית, הנוצרים בעקבות העובדה שהפרעה אוטיסטית מלווה בליקויים, אשר מקשה על ילדים עם אוטיזם, להשתמש במיומנויות חברתיות ותקשורתיות. ליקויים אלו באים לידי ביטוי בתקשורת , בהתנהגות, ובתחום החברתי ( ( DSM,
2 000 מחקרים קודמים (Shiply –Benamou, Lutzker, & Taubman, 2002 ), מצאו כי ישנם יתרונות רבים לשימוש בטכנולוגיות שונות, לשם לימוד ילדים עם אוטיזם.
מחקר זה יעסוק בהבחנה בין יעילות שיטות לימוד פעילות, לעומת יעילות שיטות לימוד פסיביות, בהקניית מיומנויות חברתיות ותקשורתיות בקרב ילדים עם אוטיזם. מטרת מחקר זה לבדוק האם ישנו הבדל אצל ילדים עם אוטיזם, בהפנמת מיומנויות חברתיות ותקשורתיות והרחבתם לסיטואציות יום יומיות, כאשר ילדים אלו לומדים בצורה פעילה באמצעות מחשב לעומת לימוד מיומנויות אלו בצורה סבילה באמצעות צפייה בווידאו.
מטרת המחקר הנוכחי היא להשוות בין כלים שונים להקניית מיומנויות חברתיות ותקשורתיות לילדים עם אוטיזם.
שאלת המחקר אם יש לכלול לא רק לימוד מיומנויות חברתיות חשובות, אלא יש לקדם גם לימוד של יוזמה חברתית כדי שילדים עם אוטיזם יוכלו להשתלב בחברה השערת המחקר הראשונה:
 יחול שיפור התקשורתית – חברתית של הילדים בעקבות האימון כך שכמות המיומנויות התקשורתיות- חברתיות לאחר ההתערבות תהיה גבוהה יותר מהכמות לפני ההתערבות.
השערת המחקר השנייה:
אימון בעל רמת אינטראקטיביות גבוהה יותר יהיה יעיל יותר מאימון בעל רמת אינטראקטיביות נמוכה יותר לשיפור המיומנויות התקשורתיות- חברתיות של ילדים עם אוטיזם ***העבודה כוללת הצעת מחקר בלבד!!