חשבונאות ניהולית ותמחיר - סיכום הקורס

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 3772

תקציר העבודה

זהו סיכום הקורס  – מילה במילה – כולל תרגילים ופתרונות מלאים מחוברת הקורס של סמסטר 2013ג' מבוא לחשבונאות ניהולית ותמחיר מערכת החשבונאות הניהולית כוללת בתוכה את מערכת התמחיר ביחידה העסקית, כאשר המושג תמחיר מבטא את חישובי העלות של המוצרים או של שירותים שמיוצרים או מסופקים ע"י הארגון.  תמחיר יכול להיות גם הבסיס לקביעת המחיר של מוצרים ושירותים, עם זאת, תמחיר כשלעצמו אינו עוסק בקביעת מחירם של מוצרים.
החשבונאות היא מערכת שמרכזת ורושמת נתונים כלכליים, ממיינת אותם ומעבדת אותם כדי לספק מידע על מצב העסק ועל תוצאות פעילותו העסקית. בתוך מערכת החשבונאות הכללית פועלות שתי מערכות והן:
1.      מערכת החשבונאות הניהולית
2 .      מערכת החשבונאות הפיננסית החשבונאות הניהולית מיישמת שיטות חשבונאיות על מנת לספק מידע שמסייע בקבלת החלטות, בתכנון פעילות העסק ובפיקוח על העסק. המידע שמספקת החשבונאות הניהולית מיועד להנהלת העסק, על מנת להשיג את מטרות העסק באופן הטוב ביותר. החשבונאות הניהולית מסייעת בשלושה תחומים עיקריים:
א.      איסוף נתונים וחישובי עלות ב.      תכנון וקבלת החלטות ג.       בקרה התמחיר למעשה מספק בין היתר מידע על עלויות, והחשבונאות הניהולית משתמשת בו לצורכי תכנון קבלת החלטות ובקרה. לפיכך התמחיר הוא הבסיס לחשבונאות הניהולית וביחד עמה הוא מהווה מערכת מידע הפועלת להשגת המטרות שצוינו לעיל.
איסוף נתונים וחישובי עלות בחברה יצרנית המלאי שמוצג במאזן ובדוח רווח והפסד מורכב מסוגי המלאי הבאים:
1.      מלאי בתהליך – מלאי שנמצא בעיבוד ושיש להעריך את עלותו נכון ליום הצגת הדוחות הכספיים.
2.      מלאי חומרי גלם – חברה יצרנית צורכת לצורך תהליך הייצור מלאי חומרי גלם וחומרי עזר.
לצורך דיווח על מלאי זה בדוחות יש לבצע הערכה של ערך המלאי נכון ליום הצגת הדוחות הכספיים.
3.      מלאי מוצרים גמורים – מדובר במלאי המוצרים שסיים את תהליך היצור ונמצא במחסן ומיועד למכירה.
עלויות עלות קבועה –                      FC                                  1000 ₪  עלות משתנה – עלות שמושפעת מכל שינוי ברמת הפעילות.
                                          VC                                                  בד"כ זה שילוב של השתיים:
VC                                                            FC                                                          עלות קבועה למחצה – עם הגדלת התפוקה – העלויות הקבועות גדלות. למשל מנהל עבודה נוסף שאני צריך להוסיף בשביל להשתלט על היקף התפוקה הגדול.