האם כתוצאה מהתרחבות אתרי הקופונים יגדל שיעור העסקים הקטנים והבינוניים הפושטים רגל ?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1829
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר צ'ארלס בראון, מומחה לשיווק ויו"ר האיגוד לפרסום באמצעות קופונים בניו יורק טוען כי  "השימוש באינטרנט ככלי לשיווק קופונים כבר קיים כ-10 שנים והוא ממשיך לגדול. עם הכלכלה הנוכחית צרכנים מחפשים את הקופונים באופן אינטנסיבי הרבה יותר מהרגיל" (Brown, 2010).
נראה כי אחת המגמות המעניינות ביותר במסחר האלקטרוני בשנים האחרונות היא אתרי קופונים, התופעה החלה בארה"ב וסחפה אחריה צרכנים רבים ברחבי העולם אשר גילו את היתרונות הגלומים בקנייה באתרים הללו. הקנייה באתרי קופונים משתלמת מאוד עבור הצרכנים כיוון שהם יכולים לקנות מוצרים במחירים מוזלים מאוד ולממש את הקנייה שלהם בזמן הרצוי במסגרת מגבלות העסקה.
ניתן לומר כי תהליך ההפצה והרכישה של הקופונים קבוע למדי. מדי בוקר האתרים מציעים דיל יומי בהנחה, כל דיל מותנה במספר משתתפים מינימאלי אם הדיל לא מגיע למינימום הקונים הנדרש – הוא מבוטל, אם הדיל עבר את הכמות הנדרשת – הקופונים נשלחים אל הלקוחות. אתרי הקניות החברתיות הם אלה שגובים את הכסף מרוכשי הקופונים, והם אלה שמעבירים אותו לעסקים, לאחר ניקוי עמלה. על-פי רוב, התשלום הראשון מתבצע תוך מספר שבועות עד חודש והתשלום השני אחרי גמר תוקף הקופונים.
זאת כדי לוודא כי בעלי העסקים מכבדים את חלקם בעסקה ולא בורחים עם הכסף. מובן שההתמהמהות הזו בהעברת הכספים לא תמיד מיטיבה עם תזרים המזומנים של עסקים קטנים.
הטרנד החדש הביא לכך שהתנהגות הצרכנים השתנתה, אם בעבר היה הצרכן יושב מול העיתון ומחפש מבצעים בעמודים האחוריים – היום הקופונים זמינים מאי פעם ומגיעים אל הצרכנים היישר אל הדואר האלקטרוני ואלו רק צריכים לבחור אם לקנות או לא.  בנוסף, הטרנד החדש הביא למציאות כזאת שצרכנים כבר אינם חוששים לבצע רכישות דרך האינטרנט (גולדנברג, 2011).