מבוא לפואטיקה של סיפרות ילדים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1830
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

ממ"ן 12 – פואטיקה של סיפרות ילדים תשובה 1:
      א.            כיפה אדומה בנוסח של שארל פרו נותנת ביטוי לגישה המשועשעת בכך שבאותה תקופה התחילה להתפתח יחס חדש כלפי ילדים , ממצב שבו הילדים לא זכו כלל ליחס המפריד אותם מהמבוגרים, כעת המבוגרים משתעשעים מהם.
גישה זו הובילה להתפתחות שאין הכרה בצרכיו המיוחדים של הילד בצורך לדאוג לו ולטפל בו , אין מודעות לכך שיש תכנים שצריך להסתיר מהילד שיש צורך בלהפריד אותו מהמבוגר בנושאים מסוימים כמו אלימות ומוות. לפרו באותה תקופה לא היה מודעות להסתרת מידע לא חינוכי או אלים. כתיבתו של פרו הייתה מופנית לילדים וגם השתמש בהם "ככלי" להעברת מסרים למבוגרים.
כיפה אדומה בנוסח שארל פרו מיניות וארוטיקה:
הדבר הבולט במעשייה של פרו היא סצנת המיטה. כיפה אדומה מתפשטת לאחר שהזאב קורא לה לשכב איתו ושניהם ערומים , כיפה אדומה מתוארת כ"יפה מאוד" מה שהופך אותה למושכת, הצבע האדום מקושר גם הוא למין וארוטיקה. פרו מתאר את המיניות והוא לא ניסה להסתיר אותה מהילדים , לא נראה שיש לו חשיבות למיניות ושיש את הצורך לא לתאר אותה.
בזמנו של פרו לא הייתה בעיה כלל להציג את הארוטיקה והמיניות לילדים, מושג הילד היה שונה לחלוטין ממושג הילד של היום , לכן הגישה כאן היא גישה משועשעת שאין עדיין הכרה בצרכים מוסריים וחינוכיים של הילד ולכן אין צנזורה על התיאור המיני.
חינוכיות:
האימא לא מנחה את כיפה אדומה והיא איננה מזהירה אותה מכלום, אין שום תפיסה אחראית כלפי הילד והאם לא חשה בצורך לגונן עליה. פרו מתאר את כיפה אדומה – המשך בממן המקורי.
ציון הממן הוא- 90