תקשורת טכנולוגיה חברה ותרבות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 90
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1651
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

ממן 13 – תקשורת טכנולוגיה חברה ותרבות חלק א' – שאלה 2:
א-     במאמרה של שרי טרקל ישנן השלכות חברתיות על המדיה החדשים , אשר משנים לחלק מהחברה את אורח חייהם ושינוי בתפיסת עולמם, במאמרה היא מתארת את המשחק העולמי שנקרא MUD שאליו מגיעים שחקנים מכל העולם ומצטרפים לקהילה הוירטואלית שבתוכה, יחד הם בונים עולם שלם של דמויות , תפקידים, עסקים , מסעדות וכו'. דבר זה מחליף כמעט ממש את המציאות של השחקנים. תהליך זה של הכנסת הבידור הביתה במקום לחפש את עצמם בחוץ יצר בכך שיש השלכות חברתיות שבגלל המדיה, הם הופכות להיות מבחינת טרקל הרסניות וגורמות לאנשים להתרחק ולהתנתק מהמציאות שלהם. העולם הווירטואלי שבו המדיה החדשים הכניסו לחיים של האנשים יצרו עבור אנשים שאולי לא מיצו את עצמם בחוץ או עם נושאים בעיות אישיות מסוימות ובעולם הוירטואלי הם מרגישים יותר טוב עם עצמם ומסופקים עד מאוד. מבחינת הגישה הדיסטופיוניסטית והאוטופיוניסטית במאמרה של טרקל ניתן לומר שבגישה האוטופיוניסטית יש בעצם קהילה שמאפשרת לאדם להתנגד לתחושת הניכור ,להגבלות ולשיעמום שיש בתוך חייו האמיתיים והמשחק הוא בעצם הפיתרון לדרך התמודדות ופיתרון של בעיות אישיות , מה שיוצר בעצם את החוויה הסיפוקית של המשתמשים. נוסף לכך הקהילה הוירטואלית נותנת לכל אדם לבטא את עצמו , ליצור זהות משל עצמו ולהיפתח עבור אנשים אחרים מבלי להיחשף פיזית אליהם , כך שכל הבעיות שיש לו בחייו די נפתרות דרך המשחק מחשב.
ב-     התאוריה המרכזית שעליה מתבססת מאמרה של טרקל היא התאוריה הפוסט סטרקטורליסטית משום שהתאוריה הזו מסבירה את היחסים שבין טכנולוגיות התקשורת לתפיסת המציאות שנוצרת בעקבות העברת דימויים תקשורתיים לצופה. התיאוריה הזו מסבירה שיש מציאות מסוימת ומציאות תקשורתית והיא רוויה בדימויים חזותיים מאוד רבים כך שהאפשרות שלו להבדיל בין המציאות למציאות התקשורתיים הולכת ונעלמת. דרך המציאות הוירטואלית האדם בעצם יכול לממש את כל רצונותיו ושאיפותיו ויכול להרגיש מאוד מסופק מבלי להרגיש שהוא מתנתק מהמציאות האמיתית … זהו תקציר בלבד-