סיפורת ישראלית ועיבודיה לקולנוע

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 95
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1565
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

ממן
1 1 – סיפורת ישראלית ועיבודיה לקולנוע תקציר תשובה 2:
א. הרקע החברתי להופעת גיבורים אלו בקולנוע הישראלי : בתקופה של הדגם המעמדי-עממי , הרקע החברתי היה מאופיין בשוני מעמדות בין האשכנזים למזרחים, בין המעברות לבין הקיבוצים. החברה הייתה מלווה בקונפליקטים ובאי שוויון ביניהם. הקיבוץ הגלויות הוא הקולקטיב החדש בחברה ועל כן דגם זה שם במרכז את הפרט ולא את הקולקטיב. המזרחים באותה תקופה מתעמתים עם הבורגנות האשכנזית אשר מבקשת מהמזרחים לזנוח את ערכי התרבות שלהם ולהשריש בהם את חיי החברה והתרבות האשכנזית בלבד. הבורגנות האשכנזית מוצגת בחברה כאנשים תרבותיים, אינטלגנטיים, בעלי השכלה, כך שלעומתם המזרחים מאופיינים בהתנהגות שונה מהם, ערכי חברה שונים הנתפסת בעיני האשכנזים כברברית. יחסי החברה ביניהם גרמו לעמדות אנטי ממסדיות ואנטי אידיאולוגיות – תקציר-
גיבורי הקולנוע מאופיינים בקשיי החברה , החברה האשכנזית מקשה עליהם ולכן מתפתחת למזרחים עמדות אנטי ממסדיות ואידיאולוגיות בהשוואה לערכי הדגם הלאומי שבו האנשים היו רובם אשכנזים שהגיעו כראשונים לארץ ישראל ומה שעומד בראשם בלבד הוא לעבד את האדמה ולבנות את ביתם על אדמת ארץ ישראל.
הרקע ההיסטורי של גיבורי הקולנוע העממי מעמדי שביטאו עמדות אנטי ממסדיות ואידיאולוגיות הם שההיסטוריה ע"פ שנות ה- 50 ו-60 הייתה עלייה גדולה מארצות אשכנז שבינהם ניצולי שואה ומזרחים. כל חברה הייתה בנויה על מנהגים ותרבויות שונות.. תקציר בלבד!