גורמי הנעה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1415
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן )11
פסיכולוגיה בחינוך.
 שאלה 1.
זרימה=  מצב שבו אדם מתעמק במשימתו כל כך, עד כדי מצב שהוא מתעלם מגירויים אחרים בסביבתו ולעיתים אף אינו קשוב לצרכים אחרים כמו רעב.
התעמקות זו נובעת מהעניין ומהנאה שאדם מפיק מביצוע המשימה ולא רק מרצון להשיג תוצאה.
המושג זרימה מתפתח בגן אנתרופוסופי על ידי כך שמלמדים את הילדים שפות דרך משחק, שירה, מחזות וכשהילד נהנה מהחוויה הוא מגיע למצב שהוא שקוע במשימתו הזו, בעצם בכך הוא רוכש לעצמו מיומנויות חדשות שלא נובעות רק מהרצון להשיג תוצאה.
הגן מונטסורי  תורם לפיתוח הזרימה אצל הילדים על ידי כך שהוא מאפשר לילד חופש בחירה ללמידה אך בתוך מסגרת, הילד לומד אנגלית, אומנות,בישול, תפילה ,נגינה, מדע תיאטרון ואפילו יוגה- אך לפי בחירתו האישית של כל ילד וילד.
מכך שהילד שבוחר לעצמו ללמוד משהו מסויים כי הוא אוהב אותו , מתעניין ונהנה ממנו הוא מתחיל להתרכז בו,לשלוט בו , לאבד את תחושת הזמן . ובכך בעצם הזרימה שלו מתפתחת.
ממצא אמפירי- את תחושת ההתעמקות בעבודה מציין המושג זרימה שאותו טבע צ'יקסנטמיהיילי בשנת 1989 . סקרנות= נטייה טבעית שיש לאדם. רבים רואים בסקרנות את הכוח המניע הראשי בלימודים.
הרצון של האדם לגלות/להבין/ לחקור את העולם שבו אנו חיים.
בעצם הסקרנות זה צורך בפני עצמו.
המושג הומיאוסטזיס=איזון. ז"א כשאדם סקרן הוא יוצא מהאיזון, הוא הולך לחקור ולקבל תשובה וחוזר לאיזון. בעצם, זה תהליך מעגלי שכל העת מתבצע.
ישנם אנשים שגירוי וחקירה באה מנטיה טבעית מאוד גבוהה לדעת איך הדברים פועלים וישנם אנשים שהדבר מופחת אצליהם. אותו הדבר לגבי …
–