פרה סמינריון בניהולית מתקדמת- הבראת חברות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2507
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

קורס: חשבונאות ניהולית מתקדמת לחשבונאים סמסטר 2013ב עבודת גמר: הבראת חברות תאריך: 07/06/2013
תוכן עניינים
                                                                   עמוד
1 .     מבוא                                                                                            3
2 .     כניסה למצב של חדלות פירעון                                                  4-5               
3 .     תהליך הבראת חברה                                                                 6-8
4 .     בין פירוק חברה לבין הבראתה                                                 9-10 5.     סיכום                                                                                          11                    
6 .     ביבליוגרפיה                                                                                12                                                                   תקציר:
חברות רבות נקלעות לקשיים ולמשברים פיננסיים ועסקיים במהלך חייהן. הסיבות לכך עשויות להיות נעוצות במצב המאקרו כלכלי או בניהול כושל. תוצאות המשבר עלולות לגרור הפסקת פעילות ופירוק אך בנסיבות מסוימות גם שיקום החברה והבראתה.   במצב זה של היקלעות לקשיים ורצון להבראה, על החברה לבחון את התועלת הכלכלית הצפויה בשיקום החברה מבחינת בעלי המניות, הנושים והעובדים. פעמים רבות התועלת הכלכלית הכרוכה בהבראת החברה עולה על עלויות השיקום. חברת "אי.די.בי פתוח" אשר עוסקת בה העבודה, היא חברת החזקות ישראלית שבעל השליטה בה כיום הוא איש העסקים נוחי דנקנר.
החברה משקיעה בתחומים נרחבים ומגוונים, בעיקר תחומי תקשורת, נדל"ן, פיננסים ומסחר. לאחרונה נקלעה החברה לקשיים כלכליים חמורים אשר נבעו מניהול כושל, והינה מצויה בפרשת דרכים קריטית- תחילתו של תהליך הבראה או מצב של חדלות פירעון והשתלטות בעלי החוב על החברה.
בעבודה זו אפרט על תהליך הבראת חברות, אופן התהליך ותיאורו, תוך הדגמת התהליך אותו חווה חברת אי.די.בי פיתוח.
ציון העבודה: 93