בין ציון לציונות- !!! במחיר הזול ביותר!

תקציר העבודה

שאלות הממ"ן:
שאלה 1 (50 נקודות) חומר הקריאה: יעקב טלמון, "מדינת היהודים של הרצל מקץ 70 שנה", (במקראת הקורס) קריאת רשות: תיאודור הרצל, מדינת היהודים (מקורות להורדה באתר הקורס)*   א. מהו המשותף ומהו השונה בעמדותיהם של לסאל, הס והרצל לפתרון מצוקת הזהות של היהודים במאה ה – 19 (30 נקודות) ב. על פי המאמר, האם היוו פתרונותיו המעשיים של הרצל יישום של רעיונותיו ואבחנותיו התיאורטיים? (10 נקודות) ג. מהי מסקנת המחבר לגבי תרומתו הייחודית של הרצל לקידום הציונות? (10 נקודות)   שאלה 2 (20 נקודות) חומר הקריאה: בנימין זאב הרצל, "נאום הפתיחה", ועידת הועד הפועל הגדול בווינא (אפריל
1 904) (מקורות להורדה באתר הקורס)    קראו את הנאום הבא, הסתייעו ביחידת הלימוד והציגו אותו:     כיצד מבטא הנאום את הלחצים והלבטים בהם היו נתונים התנועה הציונית בכלל והרצל בפרט באותה התקופה? הדגימו מתוך הנאום.     שאלה 3 (30 נקודות) – תרגול אבחנה בין תחום השאלה למוקד השאלה חומר הקריאה: יחידה 4
"החלטות הקונגרס הציוני השמיני" (1907), יחידה 4, עמ' 304.   בשנים שאחרי מות הרצל, קיבלה התנועה הציונית החלטה מכרעת לרכז את פעילותה בארץ – ישראל וליכדה את כוחותיה ליצירת "הציונות הסינתטית". מה היו הגורמים והסיבות שהביאו להחלטה זאת, כיצד יושמה בפועל ועד כמה הייתה חשובה לשמירת התנופה להשגת יעדיה של התנועה הציונית. כחלק מתרגול מיומנויות למידה, פרקו את השאלה למרכיביה: ציינו מהו תחום השאלה ומה הם מוקדיה.