סמינריון בחשבונאות ניהולית מתקדמת- האוניברסיטה הפתוחה- ציון: 93- נושא: "כיצד תמריצים משפיעים על יעילות העובדים"

תקציר העבודה

כיצד תמריצים משפיעים על יעילות העובדים?
סמינריון בחשבונאות ניהולית מתקדמת לחשבונאים סמסטר
2 011 ג' תקציר בעבודתי בחרתי בנושא תמריצים לעובדים.
בעבודתי בחנתי כיצד תמריצים לעובדים משפיעים על יעילות העובדים. כשמדברים על יעילות העובדים, הכוונה היא לשיפור בביצועיהם וכן שיפור ברווחיות החברה. תמריצים מתחלקים לשני קבוצות: תמריצים כספיים ותמריצים לא כספיים.
בבחירת ההשערות שלי, נעזרתי בשני קבוצות אלו. השתמשתי כהשערה בתמריצי השכר אשר הכוונה היא לבונוסים, עמלות, אופציות, שכר לפי ביצועים. בקבוצת התמריצים הלא כספיים השתמשתי כהשערה בתמריצי החופשה (טיולים, גיבושים, חופשות בבית) ותמריצי הכרה והערכה (יחס אישי, תשומת לב, משוב חיובי על ביצועים).
בבואי לבדוק כיצד תמריצים משפיעים על יעילות העובד, בדקתי האם תמריצים אלו משפיעים על העובד בצורה חיובית או האם הם משפיעים בצורה שלילית. יצאתי מנקודת הנחה כי הם כולם משפיעים על יעילות העובד בצורה חיובית. על מנת להגיע למסקנות שאליהן הגעתי, חקרתי מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מהתמריצים בעזרת מאמרים רבים שתמכו או התנגדו לרעיונות התמריצים הללו. שני ההשערות האחרונות (תמריצי חופשה ותמריצי הכרה והערכה) תאמו למסקנה שאליה הגעתי כי התמריצים משפיעים באופן חיובי על יעילות העובדים, אך ההשערה הראשונה שלי (תמריצי שכר) לא תאמה בסופו של דבר למסקנה. נראה כי מחקרים רבים לא תמכו כלל בהשערה הראשונה.