עבודה בקורס ניהול טכנולוגיה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 4807
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תוכן כללי 2
מבנה הארגון 4
מנהל טכנולוגיות. 5
ענף הנדסה. 7
תיאור סביבה עסקית – Business interaction environment 8
ספקים עיקריים – Leading Suppliers 9
טכנולוגיה עיקרית. 10 מקורות הטכנולוגיה. 11
יזמות בארגון 12
כלים וטכניקות לשיפור הביצועים הטכנולוגיים. 13
המשתמש, הקונה והמחליט האופייני למוצר. משפטים תהליכי בחירת הספקים הרכש וניהול החומר בארגון 16
אנשי מפתח בארגון בעולם החדשנות. 18
המבנה הארגוני 19
מחזור חיים של הארגון 21
שינויים משמעותיים בפעילות הארגון 23
כלים ומדדים לקביעת הצלחת השינויים. 24
מחזור חיים של המוצר.
5 מחזור חיים של הטכנולוגיה. 27
ניהול סיכונים. 28
התמודדויות / בעיות. 30 התמודדויות עיקריות בעבר. 30 התמודדויות עיקריות בהווה. 30 התמודדויות עיקריות בעתיד. 31
שיטות ניהול – שיטה בירוקרטית. 32
ביבליוגרפיה. 33
כללי שירות בתי הסוהר  (שב"ס) – שבמהלך השנים גדל התפתח ומיצב עצמו כחלק מכוחות הביטחון במדינת ישראל, השב"ס משמש כזרוע מבצעת של ממשלת ישראל.
תחום פעילותו העיקרי של שב"ס הוא אחריות על החזקת אסירים ועצורים במשמורת בטוחה ונאותה. פעילות זו מתבצעת תוך שמירה על כבודם של האסירים והעצורים, מילוי צרכיהם הבסיסיים ושיקומם ע"י הקניית כלים מתקנים  במטרה לשפר את יכולתם להיקלט בחברה עם שחרורם. השגת מטרות אלו מצריכה משב"ס לטפח את אנשי הסגל שיתייחסו  בכבוד לאסירים, לפתח מתקני כליאה הולמים ולמצות טכנולוגיות מתקדמות שיספקו כלים מתאימים ויאפשרו להשיג את מטרות הארגון.
בשב"ס כ- 32 מתקני כליאה הפרוסים ברחבי הארץ. במתקנים אלה מוחזקים מעל ל-
5 ,000 עצורים ואסירים פליליים או ביטחוניים, שמרצים עונשים בגין מגוון עבירות, חלקם נידונו לתקופות מאסר קצרות וחלקם לתקופות ארוכות, רובם ככולם מורחקים מהחברה על פי צווים של בתי המשפט.
כ- 8,400 אנשי סגל מופקדים על החזקת האסירים במשמורת חוקית ועל הטיפול בהם. אנשי הסגל פועלים במגוון תחומים ותפקידים, יש מהם סוהרים וקצינים מתחומי הביטחון, יש לוחמים ביחידות מבצעיות ייחודיות, יש אנשי טיפול ומטה, יש עובדים סוציאליים, יש רופאים ויש קציני חינוך. כולם שותפים בהגנה על ביטחונה הלאומי של מדינת  ישראל ובשמירה על הציבור בישראל.  מילוי תפקידם בהחזקת האסירים במשמורת כחוק, מתבצע תוך טיפול באסירים ביחס אנושי,  ושמירת  הסדר, המשמעת והביטחון בבית הסוהר.
לשב"ס יש חלק משמעותי בתהליכים המדיניים, הפוליטיים והכלכליים של מדינת ישראל ומושפע מהחלטות הדרגים המדיניים השונים. שב"ס הינו הגוף שקיבל סמכות בלעדית בנושא כליאה וליווי אסירים ועצורים במדינת ישראל, לכן במהלך השנים הקרובות רוב מתקני הכליאה, בתי המעצר ומערך ליווי העצורים והאסירים יופקדו באחריות שב"ס.
שב"ס הוא ארגון ארצי שפרוס בפריסה טריטוריאלית ומאורגן במבנה היררכי פיקודי, בראשו עומד הנציב שכפוף פיקודית ומנהלית לשר לביטחון פנים.