פרה סמינריון - מסרים מיניים בפרסומות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 4402
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

המחלקה לניהול וכלכלה עבודה פרה סמינריונית מוסר ועסקים (10523) סמסטר
2 0מנהל עסקיםא   תאריך הגשה:
01.02.2014 תוכן עניינים
מבוא -3
השוק כתחליף מוסר –…4
החוק כתחליף מוסר –…6
הסביבה החברתית כתחליף מוסר –8
עקרונות המוסר -9
כלים יישומיים -12
סיכום .משפטים ביבליוגרפיה -…16
מבוא
חשבתם פעם מדוע בפרסומות למכוניות ניתן למצוא נשים יפהפיות בעירום מתקדם שרועות על מכסה המנוע ועל פניהן הבעה של "רגע לפני" או "רגע אחרי" או "ממש כאן ועכשיו"? (הראל, 2008 ) ייתכן וסוגיה זו עולה לעתים במחשבה אך רובינו מבטלים אותה כחסרת חשיבות. אך האם היא באמת כזו?
בעבודה זו, אנסה לבחון מהם ההיבטים המוסריים של שימוש במסרים מיניים בפרסומות.
הדילמה העיקרית בתחום הנה הבסיסית ביותר, האם נכון להשתמש במסרים מיניים בפרסום.
מחד גיסא, ניתן לומר, כי שימוש במסרים בעלי קונטקסט מיני מעלה את היקף המכירות ואת המודעות למוצר, לשירות או לסוגיה הנידונה בדבר הפרסומת.
מאידך גיסא, מסרים מיניים הנם לעתים פוגעניים, וככאלה יוצרים אנטגוניזם בקרב הציבור באשר למוצר המפורסם, גם אם הנו חיובי בתכליתו. ואף תתכנה השלכות שליליות בטווח הארוך.
לשם מתן מענה לדילמה זו, יש לחקור מספר אספקטים של התופעה.
ראשית, יש לבחון אילו מסרים נתפסים בימינו כמיניים. יש לייחס חשיבות לקהל היעד של הפרסומות ולנגישותה לכלל האוכלוסייה. בהתאם לאמור, האם נכון לקיים בקרה שוטפת על המפרסמים? האם כל בקרה עלולה להיתפס כהפרה של זכויות חופש הביטוי?
ובשורה התחתונה, האם יש בכלל מקום לשיקולים מוסריים באשר למסרים מיניים בפרסומות, או שמדובר בהקצנה משמעותית של סוגיה פשוטה וחסרת חשיבות. לעניין זה, יפים דבריו של ריצ'רד הלם,  (Helm, 1996)" can advertising critics make a morality mountain out of a naked female hip?"