סמינריון--הקשר בין ניהול איכות כוללני לבין למידה אירגונית והקשר ביניהם וחדשנות בארגונים.

תקציר העבודה

הקשר שבין ניהול איכות כוללני לבין למידה אירגונית והקשר ביניהם לבין חדשנות בארגונים.
תוכן עניינים
מבוא.
3
שאלת המחקר בעבודה.
6
רקע.
7-17
3 .1             למידה ארגונית 7
3 .2             TQM
1 2
3 .3             חדשנות בארגון משפטים השערות המחקר.
17-27
4 .1             ללמידה אירגונית יש השפעה חיובית על ביצועי הארגון.
17
דיון
1 7
מסקנה
1 8
4 .2             לניהול איכות כוללת יש השפעה חיובית על ביצועי הארגון.
19
דיון
1 9
מסקנה
2 2
4 .3             לניהול איכות כוללת וללמידה אירגונית השפעה חיובית על חדשנות.
24
דיון
2 4
מסקנה
2 6
סיכום ומסקנות.
27
ביבליוגרפיה.
29-31
מילות מפתח- למידה אירגונית, שיטת ניהול בסיסית,TQM,ניהול איכות כוללני, יתרון תחרותי ,הפונקציות של הארגון ,ה TQM  כפילוסופיית ניהול הוליסטית, שביעות רצון המועסקים ,חדשנות,Malcolm Baldrige National Quality Award,MBNQA,הנחיות ,יעילות פירמה, רווחיות פירמה, צוותי עבודה אין ספק כי לאיכות ניהול גרועה יש השפעה רבה על ערך החברה הן בצד ירידת ההכנסות והן בצד הגדלת ההוצאות. ולהיפך: איכות טובה משפיעה על ההכנסות וההוצאות גם יחד בכיוון החיובי,((Martı´nez-Costa and Jime´nez-Jime´,2008. תיאוריות שונות הראו כי החדשנות הארגונית נחוצה כדי להשיג ביצועי ארגון טובים יותר, וכי היא מושפעת מלימוד ארגוני והיא משפיעה על ביצוע ארגוני,( Morales, Moreno and Montes,2007  ,).
לפי Lambert and Noufou ,(2008) מחקר שערכו Mukherjee et al,(1998) שהתבסס על 62 פרויקטים של TQM שנוהלו בחברת ייצור פלדה הראה כי יישום פרויקטים של TQM השפיע על הלימוד הארגוני. בדומה במחקרם האמפירי של Martı´nez-Costa and Jime´nez-Jime´,(2008) הוצג איך מערכת ניהול כולל לאיכות(TQM) יכולה לעזור לחברה לשפר את יכולות הלימוד שבארגון שלהם ואיך כל זאת מוביל לשיפור ביצועים .
לפי Chang  and Sun , (2007)ניהול איכות כוללת מנסה ליצור את הסביבה הנחוצה לפריחה של הארגון  ואילו גישת הלמידה הארגונית מציעה אלטרנטיבה לניהול איכות כוללת, בה אפשר לפתח יתרון תחרותי חזק ומתמשך. לפי Prajogo and Sohal,(2006) חדשנות בארגון היא יותר מתבניות ארגוניות; היא מערכת משולבת של רכיבים הפועלים יחדיו כדי ליצור ולחזק את סוג הסביבה המאפשרת לחדשנות לפרוח. שלושת השערות המחקר:
ללמידה אירגונית יש השפעה חיובית על ביצועי החברה.
לניהול איכות כוללת יש השפעה חיובית על ביצועי החברה.
לניהול איכות כוללת וללמידה אירגונית השפעה חיובית על חדשנות.