סמינריון-תמחיר מטרה, תחרות, חוסר וודאות וחדשנות

תקציר העבודה

תמחיר מטרה, תחרות, חוסר וודאות וחדשנות מילות מפתח- תמחיר מטרה,שיטת ניהול עלויות ,MCS-management control systems,תחרות,חוסר וודאות,עלות מוצר,מחיר מכירה ,תחרות, חוסר וודאות, Target Costing -TC ,חדשנות,PEU -perceived environmental,דרישות לקוח ראשי הפרקים.
מבוא.
3
רקע
7-מנהל עסקים
2 .1   מהי שיטת תמחיר מטרה?
7
2 .2   התפתחות השימוש בשיטת תמחיר מטרה.
10 שאלת המחקר מנהל עסקים השערות המחקר והדיון בהם.
משפטים-30
4 .1   השערה 1: התעצמות של תחרות קשורה באופן חיובי לאימוץ שיטת תמחיר מטרה.
משפטים
4 .2   השערה 2: PEU (perceived environmental uncertainty) תפיסת אי וודאות סביבתית קשורה באופן שלילי לאימוץ שיטת תמחיר מטרה.
18
4 .3   השערה 3: שימוש בתמחיר מטרה מקל  על חדשנות המוצר.
22
מסקנות וחוות דעת.
2 7
ביבליוגרפיה.
30-31
לפי Kocsoy, Gurdal and Karabayir ,(2008) כדי לפתח יתרון תחרותי חברות בימנו חייבות לעמוד בו זמנית ביעדי עלות למוצר, זמן, איכות ופונקציונאליות  של מוצרים לפי הדרישה של הלקוחות  ולפי המחיר הנקבע בשוק.
מצב זה משקף את תפיסת פיתוח מוצר מכוון שוק ואת הניהול האסטרטגי של העלות, ושיטת תמחיר מטרה – Target Costing (TC) היא בין השיטות שפותחו כדי להשיג זאת.
כאשר מחיר מכירה נקבע ע"י השוק נותר לחברה לחשב את הרווח הנדרש כדי לשרוד בשוק ולהפחית אותו ממחיר המכירה ובכך היא יודעת מה העלות הייצור המקסימאלית שתוכל להגיע אליו, (Ax, et al, 2008). לאור החשיבות והעניין של הנושא בעידן העסקים של ימינו העבודה המוגשת כאן תנסה , תוך התבססות על המאמר העיקרי והמאמרים המשניים וכן על ידי בדיקת מאמרים אקדמיים נוספים, לענות על שאלת המחקר ולבדוק את השערות המחקר, כדלקמן:
•         שאלת המחקר: "כיצד משפיעים תחרות וחוסר וודאות על אימוץ תמחיר מטרה ואיך הוא כ- MCS   משפיע על  חדשנות המוצר  ?" •         השערות המחקר:
השערה
1 : התעצמות של תחרות קשורה באופן חיובי לאימוץ שיטת תמחיר מטרה.
השערה
2 :  PEU(perceived environmental uncertainty) קשורה באופן שלילי לאימוץ שיטת תמחיר מטרה.
     השערה 3: שימוש בתמחיר מטרה מקל  על חדשנות המוצר.
זאת יעשה בעבודה כדלקמן- לאחר פרק המבוא המציג את חשיבות הנושא הנחקר בפרק השני  מוצג רקע העבודה, המתאר את תמחיר מטרה, הפרק השלישי מציג לעומקה את שאלת המחקר, והפרק הרביעי מפתח ודן בשלושת השערות המחקר.
לבסוף בפרק הסיום יוצגו המסקנות וחוות הדעת .