השפעת גורמי כ"א הצלחת היישום של ERP

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7948
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

השפעת גורמי כ"א הצלחת היישום של ERP והשגת שיפור בתחרותיות תוכן עניינים
מבוא.                                                                                                                          3                                                                                                                           שאלת והשערות המחקר.                                                                                                5
תהליך העבודה.                                                                                                             7
סקירה ספרותית ובחינת השערות המחקר.                                                                           ·         הנהלה בכירה.                                                                                                   8
o       מטרות יעדים ואסטרטגיה.                                                                     10 o       שינוי התהליכים העסקיים.                                                                     11
·         צוות ניהול הפרויקט.                                                                                        13
o       הרכב ויכולות צוות הפרויקט.                                                                13
·         העובדים                                                                                                         מנהל עסקים o       שינויים ארגוניים                                                                                 מנהל עסקים o       הכשרה והדרכה                                                                                  משפטים            o       רמת המעורבות וההשתתפות של העובדים ביישום                                     משפטים ·         תרבות הארגון                                                                                                 17
o       תקשורת תוך ארגונית.                                                                          18            דיון סיכום ותרומות.                                                                                                    19
מגבלות המחקר.                                                                                                          21
המלצות למחקרים נוספים                                                                                             21
ביבליוגרפיה.                                                                                                               22
מבוא
ERP :Enterprise Recourse System – היא מערכת לניהול עסקי כולל המנהלת את כל המשאבים הארגוניים ומבוססת על בסיס נתונים מרכזי מאוחד ומהווה אינטגרציה של כלל מערכות המידע בארגון. המערכת משמשת כלי עבודה לדרגי הביצוע והביניים ומספקת כלים ניהוליים תומכי החלטה להנהלת החברה. מערכות ERP מורכבות ממודולים הפועלים בתיאום ביניהם. עיקרי התפיסה הם יצירת מערכת מחשב מוכללת, הנרכשת כתוכנת מדף והארגון נדרש להתאים את עצמו לתהליכים המוטמעים בה. כל מערכת מעין זו מוגדרת כמודול (Module) ובניה מודולארית מעין זו היא אשר מאפשרת לארגונים לבחור האם ליישם את כלל המערכת בארגון (שיטת המפץ הגדול בעת התקנת מערכת) או במדורג בשיטת הזכיינות. כל מודול מעין זה מורכב מעשרות תוכניות, מסכי עבודה ומסכי בן וכוללת תקנים, נהלים ושיטות עבודות כפי שקבע הארגון.
מערכת ERP יכולה לאגד בתוכה תת מערכת נוספות דוגמת CRM (מערכת לניהול קשרי לקוחות, שתפקידה לרכז את כל המידע הקיים לגבי לקוח קיים ולאפשר לנציגי החברה הבאים בקשר עם הלקוחות ולכל הגופים בחברה המתממשקים למידע הנצבר במערכת לתפקד טוב יותר, על סמך מידע זמין ועדכני בכל עת), מערכת SCM (לניהול שרשרת אספקה ומלאים, אשר יכולות להיות מנוהלות פנימה לארגון ואף החוצה לספקים וללקוחות וכוללות ניהול מלאים,, ניהול שינוע ותחזוקה ועוד) מערכות לניהול כוח אדם, הכספים (בקרה תקציבית, חשבונאות ותמחיר, גזברות, ניהול השקעות ונכסים ) שיווק ומכירות (ניהול מוצרים, תכנון מבצעים ופרסום).  בסביבה הגלובלית העסקית של היום ארגונים חייבים להישאר תחרותיים על מנת לשרוד, אחד הדרכים הנפוצות לשימוש בטכנולוגיה על מנת להישאר תחרותי היא יישום של מערכת ERP Hooshang 2006)).
הטמעת מערכת ERP בארגון מובילה לתקשורת טובה יותר ושילוב הדוק יותר של התהליכים העסקיים אשר מגבירים את יעילות ותחרותיות הארגון (Ling and Xiping ,2006). .
ו ..